Inbreuk patent hoe werkt dit nou precies?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Inbreuk patent hoe werkt dit nou precies? Auteur: am BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 12:26
    —
Ik weet wat een inbreuk op een patent is maar hoe werkt dit nou precies?

Stel een goed bestaat uit meerdere onderdelen (zoals in een auto verschillende onderdelen zitten), en de verschillende onderdelen is patent op aangevraagd door verschillende bedrijven.

Hoe kun je nou als iemand inbreuk maakt dit merken (blijkt dat dan uit de conclusie's)?

En hoe werkt het bij patenten, dat als iemand iets heeft uitgevonden, patent hierop aangevraagd en gekregen, en iemand anders gebruikt dit om op voor te ontwikkelen.

Mag die dan iets hetzelfde ontwikkelen gebaseerd op het oorspronkelijke patent of is er dan sprake van inbreuk?
In hoeverre moet het nieuwe ontwikkelde niet lijken op het originele product, om dus ook patent er op aan te kunnen vragen?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 15:01
    —
Zie art. 53 Rijksoctrooiwet 1995.

#3: Re: inbreuk patent Auteur: cbvdwaal BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 13:48
    —
am schreef:
Ik weet wat een inbreuk op een patent is maar hoe werkt dit nou precies?

Stel een goed bestaat uit meerdere onderdelen (zoals in een auto verschillende onderdelen zitten), en de verschillende onderdelen is patent op aangevraagd door verschillende bedrijven.

Hoe kun je nou als iemand inbreuk maakt dit merken (blijkt dat dan uit de conclusie's)?

En hoe werkt het bij patenten, dat als iemand iets heeft uitgevonden, patent hierop aangevraagd en gekregen, en iemand anders gebruikt dit om op voor te ontwikkelen.

Mag die dan iets hetzelfde ontwikkelen gebaseedr op het oorspronkelijke patent of is er dan sprake van inbreuk?
In hoeverre moet het nieuwe ontwikkelde niet lijken op het originele product, om dus ook patent er op aan te kunnen vragen?


Kijk hier eens wat rond, zou ik zeggen: http://www.octrooicentrum.nl/index.php/Octrooi-merk-of-model/octrooi-merk-of-model.html



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl