Nieuwe opleidingen Rechten.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#31: ik ben der een van Auteur: Schaapje BerichtGeplaatst: do 28 apr 2005 1:27
    —
hoi

ik zit op de uu, en ben op dit moment een van de 75 studenten, die nu aan een experiment meewerken. Wij werken inderdaad praktijkgerichter. Echter doen we wel dezelfde stof als de rest van de studenten. Wij hebben alleen soms opdrachten in een andere vorm. Zo hebben wij voor het vak grondslagen van het recht, een dagvaarding moeten schrijven, een brief aan de cliënt en uiteindelijk ook een pleidooi moeten schrijven en houden. Dit werd gedaan voor een echte rechter. Het doel is namelijk om ipv wetenschappers juristen op te leiden.
Alleen met het punt om de beste studenten erop in te zetten, ben ik het niet mee eens. Ikzelf ben welliswaar geen topstudent, maar in de praktijkgerichte onderdelen wel behoorlijk goed. Eigenlijk zouden ze gewoon voor iedereen die opleiding zo moeten maken.
maar goed, als jullie meer willen weten, dan hoor ik dat verder nog wel....

#32: Re: ik ben der een van Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 28 apr 2005 1:52
    —
Schaapje schreef:
Het doel is namelijk om ipv wetenschappers juristen op te leiden.

Dus de 500-1000 studenten in de gewone opleiding worden tot wetenschapper opgeleid? Nou goed, dat zeg je ook niet.

Alle studenten moeten tot jurist worden opgeleid, en op een universiteit hoort daar een wetenschappelijk tintje bij.

Wat je beschrijft klinkt als "extra aandacht" waar vooral de mindere studenten baat bij zouden hebben. Als je al goed bent in praktijkgerichte onderdelen heb je deze variant eigenlijk niet zo hard nodig.

Als het onderwijs kwalitatief echt beter is, is het in ieder geval niet fair om studenten zo ongelijk te behandelen.

#33: Re: ik ben der een van Auteur: Selena BerichtGeplaatst: do 28 apr 2005 15:58
    —
Schaapje schreef:
hoi

Zo hebben wij voor het vak grondslagen van het recht, een dagvaarding moeten schrijven, een brief aan de cliënt en uiteindelijk ook een pleidooi moeten schrijven en houden. Dit werd gedaan voor een echte rechter. Het doel is namelijk om ipv wetenschappers juristen op te leiden.


Dit klinkt in mijn oren dat dit experiment meer richting HBO-Rechten gaat. Deze opdrachten zaten namelijk ook in mijn project voor procesrecht.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl