Gevoel van falen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: Gevoel van falen Auteur: naga87 BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 6:18
    —
Beste mensen,

Ik ben nu al enkele maanden van start met mijn HBO-Rechten opleiding.
alleen zit ik nu al met het probleem dat ik nu al twee onvoldoendes heb voor mijn tentamens. Zijn er hier mensen die hier ook problemen mee hebben gekregen. Ik zit nog maar in blok 1 van het propedeuse jaar.

Groetjes,

#2:  Auteur: pacta sunt servanda BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 9:55
    —
Waarom heb je onvoldoendes gehaald? Kijk een kritisch naar jezelf, had je de vragen goed kunnen beantwoorden als je de vraag beter had gelezen of als je misschien meer tijd had besteed aan leren?
Of heb je het gevoel geen idee te hebben waar de vragen over gaan?

#3:  Auteur: pacta sunt servanda BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 10:03
    —
naga87 schreef:
Stressbestendig
- Niet emotioneel instorten bij het halen van een slecht tentamencijfer maar juist verbetering treffen in jezelf, waar ging het fout waar ging het goed?
- Het is en blijft een vak, emotie tonen is zwakte tonen, hiermee wil ik zeggen onderbouw alles aan de hand van feiten niet aan emotie.
- In staat zijn om orde op zake te stellen.



Je geeft mooie tips aan een ander, maar ik heb het gevoel dat je nu zelf emotie aan het tonen bent, al vind ik dat persoonlijk geen zwakte voor een jurist, maar jij wel.

Als je geen emotie toont en dit niet laat blijken uit je werk, dan ben ik van mening dat je net zo goed kunt 'orderpikken' o.i.d. Je dient wel je emoties te kunnen controleren, maar dat is wat anders dan ze niet tonen (dit hoort eigenlijk weer in het topic over eigenschappen, sorry).

#4:  Auteur: Nobility BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 10:31
    —
Ik denk dat je gewoon moet wennen aan een nieuwe manier, rechten vereist een hele specifieke manier van antwoorden en toepassen.

Als ik jou was zou ik ook gaan naar de open inzage en zien "wat" er fout is gegaan.

Heel vaak weten mensen wel het antwoord maar zijn ze niet specifiek genoeg hoe ze daar aan komen; en niet alleen wetsartikelen opschrijven maar ook uitschrijven. De vereisten opschrijven en dan toepassen op de casus Smile

#5: Re: Gevoel van falen Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 10:35
    —
naga87 schreef:
Ik ben nu al enkele maanden van start met mijn HBO-Rechten opleiding. alleen zit ik nu al met het probleem dat ik nu al twee onvoldoendes heb voor mijn tentamens. Zijn er hier mensen die hier ook problemen mee hebben gekregen. Ik zit nog maar in blok 1 van het propedeuse jaar.


Balen zeg! Ik ken dat gevoel nog wel een beetje van vroegah! Ik heb een jaar rechten gestudeerd in Leiden en dat was niet bijzonder succesvol. Wink Ik onderschrijf Nobilty's tip helemaal! Veel tentamenmakers vereisen een zeer specifieke manier van antwoorden. Daar kun je van alles van vinden, maar als je het tentamen wil halen is het verstandig het op de gewenste manier op te schrijven (en het roerend met de docent eens te zijn; werkgroep is voor discussie). Ga dus als je een tentamen niet hebt gehaald altijd naar de nabespreking als die er is, of vraag wat mis is gegaan.

#6:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2009 0:34
    —
Kijk naar de modelantwoorden die ter beschikking worden gesteld (als het goed is), dan zie je ook welke manier van opschrijven men van je verwacht.
Een onvoldoende hoeft namelijk niet eens te maken te hebben met je kennis, maar kan ook voortkomen uit hoe je je antwoord opschrijft.



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl