advocaat worden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: advocaat worden Auteur: advocaatje88 BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 18:57
    —
Kan ik met de studie Internationaal en Europees Recht ook advocaat worden? Ik wil graag deze studie gaan doen, maar ik wil ook een advocaat worden. is dat mogelijk? Alvast bedankt voor het beantwoorden

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2009 9:29
    —
Alleen jouw uni kan jou vertellen of je met deze studie het civiel effect zult kunnen verkrijgen.

#3:  Auteur: stephan BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 16:16
    —
knip en plak van mijn master:

Quote:
Graduates of the International Trade and Investment Law programme have a strong foundation for a career as a legal adviser or for further post-graduate study in international economic law. Students interested in pursuing a PhD in the field of European law will also have a solid basis on which to build an academic career.


Maar je zal niet zo snel oog in oog komen te staan met een rechter, althans je zal in een rechtszaal mondeling niet zoveel toe te voegen hebben. Maar wellicht dat dit bij andere internationale richtingen anders is.

Vraag is wat wil je doen als je klaar bent? Want tja internationaal gezien is er weinig te doen in een rechtszaal, maar dat wil niet zeggen dat wanneer je een "non" internationale richting kiest je niet te maken krijgt met internationale zaken.

#4:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 20:15
    —
De vraag is toch gewoon: als ik die studie doe, kan ik dan ook advocaat worden (net zoals je dat bij een master privaatrecht kunt). Ik zeg: als je civiel effect hebt, waarom niet?

En in de internationale hoek lijkt mij ook nog wel het nodige te doen op het gebied van arbitrages.

#5:  Auteur: Navarra BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 0:55
    —
Zoals hierboven al werd aangegeven, even nakijken of aan jouw studie het civiel effect gekoppeld wordt. Mijn ervaring is dat studenten Internationaal & Europees recht ook advocaat kunnen worden. Een aantal oud-medestudenten die de master European Law School (UM) afgerond hebben zijn de advocatuur ingegaan. Zij kwamen terecht bij de grotere advocatenkantoren in het westen van ons land, maar ook over de grens in Engeland en België.
Kijk voor meer informatie eens naar het volgende boek:
''Careers in International Law'' (deels beschikbaar op google books)



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl