2 issues in 1
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

#1: 2 issues in 1 Auteur: WR1L BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:17
    —
Mijn stelling is dat ik geen geldige legitimatie bij mij hoeft te dragen omdat dat volgens mij niet in de wet staat. Zou het in een wetboek staan dan zou degene die mij aanhoudt mij ter plekke aan moeten kunnen tonen dat het dragen en tonen van de legitimatie in de wet staat.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:29
    —
Je hoeft geen officieel identiteitsbewijs bij je te dragen, maar je bent wel verplicht om op de eerste vordering van een daartoe bevoegde ambtenaar een officieel identiteitsbewijs te overleggen.
art. 2 Wet op de identificatieplicht schreef:
Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8a van de Politiewet 1993, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.

art. 447e Sr schreef:
Hij die niet voldoet aan de verplichting om een identiteitsbewijs ter inzage aan te bieden, hem opgelegd bij artikel 2 van de Wet op de identificatieplicht, wordt gestraft met geldboete van de tweede categorie.



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl