DEMONSTRATIE STUDENTEN FdR UvA DONDERDAG A.S.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: DEMONSTRATIE STUDENTEN FdR UvA DONDERDAG A.S. Auteur: Arie BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2005 18:39
    —
Beste mensen,

Afgelopen week is de FSR (Facultaire StudentenRaad) FdR van de UvA herhaaldelijk in het nieuws geweest. De reden hiervoor is de enorme onvrede mbt de structurele onderfinanciering van de rechtenfaculteit. Aanstaande donderdag zal de decaan, Jit Peters, het bestuursconvenant tekenen. Dit is de afspraak over de geldenverdeling voor de komende VIER jaar.

DIT CONVENANT IS ONACCEPTABEL.

ALLE RECHTENSTUDENTEN VAN DE UVA WORDEN OPGEROEPEN OM DONDERDAG A.S. ACTIE TE VOEREN SAMEN MET DOCENTEN, de LSVB, de Centrale StudentenRaad en de Centrale OndernemingsRaad. WE VERZAMELEN OP DE POORT EN LOPEN NAAR HET MAAGDENHUIS OM DAAR EEN ALTERNATIEF BESTUURSCONVENANT TE OVERHANDIGEN AAN HET COLLEGE VAN BESTUUR.

Deze actie richt zich o.a.

-tegen de slechtste student-docent-ratio van Nederland (1/72 tegen een gemiddelde van 1/40)
-tegen gigantische reservelijsten, waardoor studenten het RECHT OP ONDERWIJS wordt ontzegd.
-actie voor kleinere werkgroepen en meer docenten.
-actie voor VEEL MEER GELD.

DIT IS VOOR JULLIE HET ENIGE MOMENT TIJDENS JE RECHTENSTUDIE DAT JE NOG IETS TEGEN DE ONDERFINANCIERING VAN ONZE FACULTEIT KUNT DOEN!

Wij vragen jullie als FSR om twee dingen te doen:

1. KOM DONDERDAG EN BRENG IEDEREEN MEE DIE JE OP DE POORT KENT, DE TIJD VOLGT NOG, De LSVB zorgt voor demonstratiemateriaal

2. ZET EEN STEUNBETUIGING OP DE BLACKBOARDSITE VAN DE FSR(Facultaire StudentenRaad).
Mocht je de site nog niet hebben ge-enrolled: Community (tabblad rechtsboven), vervolgens Faculteit der Rechtsgeleerdheid, daarna FSR(Facultaire StudentenRaad)



Met vriendelijke groeten en hopenlijk tot donderdag,
namens de FSR van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de UvA


Evelien van Roemburg (voorzitter FSR, lid CSR)
Arwen Josemans (raadsadviseur)
Joep Meddens (voorzitter CSR (Centrale StudentenRaad UvA))
Daan Corver
Martijn van Bemmel
Warda Aberkan
John Velterop
Jorrit Achterberg

www.jur.uva.nl/FSR

P.S. Aanwezig zullen zijn onder voorbehoud: NETWERK, RADIOPROGRAMMA'S, JOURNAALS, KRANTEN EN TIJDSCHRIFTEN, EEN HELE AFVAARDIGING UIT DE TWEEDE KAMER VAN DE COMMISSIE OC&W, DE STAATSSECRETARIS VAN HOGER ONDERWIJS EN VELE ANDEREN!

#2:  Auteur: Okidoki BerichtGeplaatst: do 24 feb 2005 22:10
    —
Hoe was het?

#3:  Auteur: Wekkel BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2005 10:31
    —
Ik neem aan dat het bestuur van dit 'comité' zich ook meldt bij Justitie voor het plegen van opruiing als de LsvB haar lage actie jegens Rutte doorzet?

Overigens, het kan weinig verrassend zijn dat de UvA enigszins minder georganiseerd is. Dat is al meer dan tien jaar zo. In een gezonde markt was de UvA allang uitgestorven omdat studenten haar zouden hebben gemeden. Maar ja, liever klagen dan zelf keuzes maken.

#4:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2005 11:45
    —
Alsof het geen lage actie van Rutte is om min of meer te beloven dat er over gesproken kan worden zodra de studenten actie voeren, en zodra er actie gevoerd wordt te weigeren erover te praten...
En dan kan "het volk" de regering wel ongestoord hun dingen laten doen, maar zo werkt een democratie niet, het is een democratie namelijk van belang dat de bestuurlijke macht gecontroleerd wordt...

#5:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2005 12:06
    —
Wekkel schreef:
Overigens, het kan weinig verrassend zijn dat de UvA enigszins minder georganiseerd is. Dat is al meer dan tien jaar zo. In een gezonde markt was de UvA allang uitgestorven omdat studenten haar zouden hebben gemeden. Maar ja, liever klagen dan zelf keuzes maken.


Vaak is de universiteit zo georganiseerd als de student zelf. Ik studeer nu voor mijn zesde jaar aan de UvA en ik heb niets te klagen. En ga dat dus ook niet doen als dat wel zo zou zijn, want dit was inderdaad al langer bekend. Misschien is het omdat ik binnen 'een kleine richting' studeer, maar voor mij is alles goed geregeld....

Overigens kreeg ook in een mooi mailtje om mee te komen doen, waarin de persoon uitte toch wel erg blij te zijn dat hij geen strafblad gekregen had, omdat dit als rechtenstudent "niet zo handig zou zijn".
Ben ik dan de enige die denkt dat je een strafblad had kunnen verwachten toen je bedacht om het maagdenhuis te gaan bezetten??

#6:  Auteur: Wekkel BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2005 22:58
    —
MiriamvL schreef:
Alsof het geen lage actie van Rutte is om min of meer te beloven dat er over gesproken kan worden zodra de studenten actie voeren, en zodra er actie gevoerd wordt te weigeren erover te praten...


Een bestuur van een vereniging dat zelf besluit tot actie, oproept daartoe en vervolgens een ander aanwijst als degene die 'opgeruid' zou hebben mag van mij meteen alle studiefinandiering inleveren wegens gebleken ongeschiktheid tot studie op niveau. Een beter brevet van eigen onvermogen hadden ze zichzelf niet kunnen geven.

Overigens, over de kwestie wie er niet tot praten bereid was lopen de meningen nogal uiteen.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl