Universiteit Leiden?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Universiteit Leiden? Auteur: Susanna88 BerichtGeplaatst: za 28 feb 2009 10:40
    —
Beste mensen, kan iemand de volgende vraag beantwoorden: Zijn de studiejaren in vier blokken verdeelt, net zoals op het HBO?

#2:  Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: za 28 feb 2009 14:05
    —
Check dit:
http://www.law.leidenuniv.nl/org/cleveringa/oic/infostudent.jsp

2 semester met 2 blokken

#3:  Auteur: Susanna88 BerichtGeplaatst: za 28 feb 2009 16:38
    —
Ja ik had inderdaad op de website gezien dat het in twee semesters is verdeelt van twee blokken...maar iemand anders zei weer dat het niet klopte, en dat het jaar verdeelt is in vier blokken.

{quote="John Locke"]Check dit:
http://www.law.leidenuniv.nl/org/cleveringa/oic/infostudent.jsp

2 semester met 2 blokken[/quote]

#4:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: za 28 feb 2009 20:44
    —
Je volgt eigenlijk altijd 2 vakken tegelijk. Soms met enige overlap.

#5:  Auteur: Susanna88 BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 10:50
    —
Ik ben namelijk van plan om in september naar Leiden te gaan (ben eerstejaars HBO Rechten)...Je doet steeds voor twee vakken tentamen, of begrijp ik het nu verkeerd? Zijn er gewoon twee tentamenweken of vier tentamenweken per jaar? En is de eerste in oktober/november? Als de tentamenweek pas in januari/februari is en ik haal lage cijfers + het is te zwaar...dan is het nogal moeilijk om weer terug te gaan naar HBO, want dan heb ik een halfjaar gemist...Niet dat ik ervan uit ga dat ik het niet haal, maar ik zou het fijn vinden als de eerste in oktober/november wordt gehouden..
Dan heb ik nog een vraag over bedrijfseconomie en rechtseconomie. Ik ben namelijk altijd slecht in dat soort vakken geweest...Is er een mogelijkheid om daar bijles voor te volgen, mocht dat nodig zijn?


Patricia20 schreef:
Je volgt eigenlijk altijd 2 vakken tegelijk. Soms met enige overlap.

#6:  Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 14:53
    —
Susanna88 schreef:
Ik ben namelijk van plan om in september naar Leiden te gaan (ben eerstejaars HBO Rechten)...Je doet steeds voor twee vakken tentamen, of begrijp ik het nu verkeerd? Zijn er gewoon twee tentamenweken of vier tentamenweken per jaar? En is de eerste in oktober/november? Als de tentamenweek pas in januari/februari is en ik haal lage cijfers + het is te zwaar...dan is het nogal moeilijk om weer terug te gaan naar HBO, want dan heb ik een halfjaar gemist...Niet dat ik ervan uit ga dat ik het niet haal, maar ik zou het fijn vinden als de eerste in oktober/november wordt gehouden..
Dan heb ik nog een vraag over bedrijfseconomie en rechtseconomie. Ik ben namelijk altijd slecht in dat soort vakken geweest...Is er een mogelijkheid om daar bijles voor te volgen, mocht dat nodig zijn?


Patricia20 schreef:
Je volgt eigenlijk altijd 2 vakken tegelijk. Soms met enige overlap.
Kijk maar gewoon hier
http://www.law.leidenuniv.nl/org/cleveringa/oic/roosterschema20082009_1.jsp
, en als je dan nog vragen heb.. ff de studielijn van rechten bellen.

Je kunt in Leiden ook tutorlessen nemen, ik weet ze niet uit mijn hoofd, moet je ff googlen.
Je schema als Hbo-er is trouwens wss anders dan anderen trouwens.

#7:  Auteur: Susanna88 BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 19:28
    —
bedankt voor je reactie!

John Locke schreef:
Susanna88 schreef:
Ik ben namelijk van plan om in september naar Leiden te gaan (ben eerstejaars HBO Rechten)...Je doet steeds voor twee vakken tentamen, of begrijp ik het nu verkeerd? Zijn er gewoon twee tentamenweken of vier tentamenweken per jaar? En is de eerste in oktober/november? Als de tentamenweek pas in januari/februari is en ik haal lage cijfers + het is te zwaar...dan is het nogal moeilijk om weer terug te gaan naar HBO, want dan heb ik een halfjaar gemist...Niet dat ik ervan uit ga dat ik het niet haal, maar ik zou het fijn vinden als de eerste in oktober/november wordt gehouden..
Dan heb ik nog een vraag over bedrijfseconomie en rechtseconomie. Ik ben namelijk altijd slecht in dat soort vakken geweest...Is er een mogelijkheid om daar bijles voor te volgen, mocht dat nodig zijn?


Patricia20 schreef:
Je volgt eigenlijk altijd 2 vakken tegelijk. Soms met enige overlap.
Kijk maar gewoon hier
http://www.law.leidenuniv.nl/org/cleveringa/oic/roosterschema20082009_1.jsp
, en als je dan nog vragen heb.. ff de studielijn van rechten bellen.

Je kunt in Leiden ook tutorlessen nemen, ik weet ze niet uit mijn hoofd, moet je ff googlen.
Je schema als Hbo-er is trouwens wss anders dan anderen trouwens.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl