Loonbeslag
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Loonbeslag Auteur: wolter BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 17:16
    —
Ik heb een vraag.In het verleden heb ik een schuld gemaakt die ik totaal vergeten was en nog niet helemaal is afgelost.Ik woon samen en ben niet getrouwd en omdat ik een tijdje zonder inkomen heb gezeten krijgt mijn vriendin ineens een loonbeslag over haar loon van mijn schuld.

Zit ik nu fout want mag dit wel?? We zijn dus niet getrouwd en hebben geen samenlevings-contract.

Wie kan mij hier antwoorden op geven??? Ik ben er echt niet thuis mee.

#2:  Auteur: lawyer BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 17:55
    —
Als het geen gezamenlijke schuld is, kan er geen loonbeslag onder haar werkgever worden gelegd tenzij jullie getrouwd zijn in gemeenschap van goederen (of een geregistreerd partnerschap hebben met een dergelijke gemeenschap).

#3:  Auteur: wolter BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 18:12
    —
Neej is niet gezamelijk.Dit is een schuld van meer dan 10 jaar geleden toen kende we elkaar nog niet eens.We zijn ook niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract we wonen alleen samen.

Wat moet er nu gebeuren want haar werkgever heeft aangegeven dat er dat t loonbeslag gaat komen.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 18:19
    —
Een mogelijkheid is om de schuld nu maar snel af te betalen.

#5:  Auteur: wolter BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009 18:22
    —
Dat snap ik maar welke stappen moet er worden ondernomen op beslag van mijn schuld op haar loon te voorkome?

#6:  Auteur: Chantalle BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2009 18:39
    —
Zij kan contact opnemen met de deurwaarder die het loonbeslag wil leggen en aangeven dat zij niks met de schuld te maken heeft en dat de deurwaarder geen recht heeft beslag op haar loon te leggen.
Als ze hier niet op ingaan, kan je vriendin via een kort geding het loonbeslag laten opheffen.
Ook kan ze eventueel een klacht indienen bij de Kon. Vereniging v. Gerechtsdeurwaarders. Dit voorkomt echter niet het beslag.

#7:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2009 19:10
    —
Als de werkgever dat aangeeft, betekent dat ook dat er een titel (bijvoorbeeld vonnis). Kijk daar eens naar.

#8:  Auteur: Leo855 BerichtGeplaatst: wo 11 mrt 2009 23:58
    —
Begrijp ik goed dat de werkgever van jouw partner heeft aangegeven dat het loonbeslag er aan komt? Blijkbaar heeft die werkgever dus een brief van een deurwaarder gehad met het verzoek om informatie betreffende het inkomen van jouw partner. Ik vraag mij af of de betreffende deurwaarder wel de intentie heeft om loonbeslag te leggen of heeft geïnformeerd naar het inkomen van jouw partner om zo de beslagvrije voet te kunnen bepalen als op jouw inkomen beslag wordt gelegd. Immers, inkomen van een partner strekt in mindering op de beslagvrije voet.... Ik zou maar eens bellen met die deurwaarder om te vragen wat de bedoeling is. Ik kan mij niet voorstellen dat een deurwaarder in het door jouw beschreven geval beslag legt op de inkomsten van jouw partner, tenzij toch sprake is van een gemeenschap.... Wat dat betreft heeft Lawyer helemaal gelijk.

#9: Re: Loonbeslag Auteur: paul.heijen BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 14:47
    —
wolter schreef:
Ik heb een vraag.In het verleden heb ik een schuld gemaakt die ik totaal vergeten was en nog niet helemaal is afgelost.Ik woon samen en ben niet getrouwd en omdat ik een tijdje zonder inkomen heb gezeten krijgt mijn vriendin ineens een loonbeslag over haar loon van mijn schuld.

Zit ik nu fout want mag dit wel?? We zijn dus niet getrouwd en hebben geen samenlevings-contract.

Wie kan mij hier antwoorden op geven??? Ik ben er echt niet thuis mee.


is het niet zo dat het na 5 jaar is verjaart??

check dat ff.

#10:  Auteur: ScorpionWoman BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 18:44
    —
Kan iemand mij vertellen hoe een loonbeslag in zijn werk gaat?
Hoelang het duurt voordat dit erdoor is etc.
Ik krijg er namelijk mee te maken omdat mijn ex niet mee werkt en nu ben ik dus ook aan de beurt.
Gisteren kreeg ik van een deurwaarder in opdracht van de hypotheekbank een invordering voor achterstallige betalingen.
Het bedrag wat er nu staat blijkt inmiddels al weer minder maar is toch nog 1 maand achterstallig.
Mijn ex woont in het ouderlijk huis waar de hypo voor is.
In 2008 is daar een rechtszaak over geweest en is op convenant komen te staan dat ex of de hypo over neemt of het huis word verkocht.
Aan allebei de eissen is niet voldaan en ik zit nu met de brokstukken.
Ook omdat ik geen geld heb voor weer een advokaat te nemen en recht op toevoeging kan ik ook niet krijgen.Ook niet met peiljaarverlegging.
Hoop dat iemand hier mij mee kan helpen.
Ik heb een formulier erbij gekregen en daar moet ik alle inkomsten en uitgaven op invullen en een betalingsvoorstel doen.Deze moet ik binnen 5 werkdagen terug sturen maar daarom vraag ik hoelang duurt het voordat er beslag word gelegd.
Alvast bedankt,want ik weet me geen raad meer op dit moment!



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl