Slaan kinderen wordt strafbaar
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#16:  Auteur: Okidoki BerichtGeplaatst: do 24 feb 2005 22:16
    —
MrWhite schreef:
Ik vraag me trouwens wel af wat de overheid beschouwt als een correcte opvoedingsmethode? Straks krijg je een paar milljoen kindertjes met allemaal "ADHD".

"ADHD" is niet iets wat kinderen krijgen als ze niet correct gecorrigeerd worden.

#17:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2005 10:47
    —
Gewoon zorgen dat je lieve kindjes krijgt, heb je die tik ook niet nodig Wink

Ik ben wel voorstander van het programma "Supernanny" o.i.d. op RTL4, waarin een supernanny paps en mams weleens even komt laten zien hoe ze met de kinderen om moeten gaan om ze weer handelbaar te maken, en het helpt nog goed ook, de meeste vervelende kinderen zijn vervelend door hoe de ouders met hen omgaan, gebrek aan ritme en structuur e.d. Ik heb ook weleens op BBC een stukje gezien over kinderen die de hele dag niks anders deden dan schreeuwen, gillen en gewoon hoogst irritant zijn door het simpele feit dat ze te weinig slaap kregen door een slechte of geen bedtijdroutine waardoor ze niet of moeilijk in slaap kwamen en te weinig sliepen... Ik denk dus ook dat een vakje/ cursus Opvoedkunde niet misplaatst is... en dan denk ik verplicht zodra een vrouw zwanger blijkt te zijn... Effectiever, en ik denk dat ouders er ook gelukkiger van worden, een tik geef je uit onmacht, omdat je niet weet hoe je het anders op moet lossen.. word je als ouder ook niet vrolijk van...

Althans, dat denk ik, ik spreek niet uit ervaring Wink

#18:  Auteur: TheMiss BerichtGeplaatst: za 05 mrt 2005 22:33
    —
Op het eerste gezicht lijkt het belachelijk. Ouders zouden zelf moeten kunnen beslissen hoe ze hun eigen kind opvoeden. Hieronder valt ook de keuze om wel of niet een educatieve tik uit te delen.

Ik denk dat velen het met me eens zullen zijn wanneer ik zeg dat een educatieve tik moet kunnen, maar dat mishandeling te ver gaat.

Ik verwacht dat deze regeling niet gebruikt zal worden tegen ouders die hun kind een educatieve tik verkopen, maar als kapstokregeling tegen ouders waarvan kindermishandeling niet goed bewezen kan worden, maar waar toch sterke indicaties zijn.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl