Het is hopelijk niet te laat, maar ik ben toch benieuwd wat iemand hierover denkt (tis nogal lang verhaal).
Ik heb sinds vorig jaar januari het domein jellywoods.nl laten registeren. Dit was in eerste instantie bij een bedrijf dat net gestart was als hostingbedrijf, en had nogal veel last van downtime, mede omdat de servers in amerika stonden. Om die reden ben ik al vrij snel (1 februari) overgestapt naar een ander hostingbedrijf, en heb daar mijn domeinnaam laten verhuizen (de ruimte bij de oude hosting heb ik nog steeds). Tot zover alles goed, een jaar plezier van gehad
Nu krijg ik afgelopen maandag een factuur van de oude aanbieder, voor het aankomende jaar. Echter, ondertussen was het eerste bedrijf (kies ervoor om maar geen namen te noemen) stukken vooruitgegaan in professionaliteit, en werd dit mijn eerste keuze. Dit kwam vooral omdat deze veel goedkoper is. Bij het 1e bedrijf betaal ik voor 625 mb 30,-/jaar. Bij het 2e voor 50 mb 150,-/jaar. Dat scheelt nogal dus. Daarom had ik al een paar maand geleden het plan om wéér over te stappen, deze keer terug naar de oude hosting.
Dus ik alle contracten tekenen, opgestuurd. Ook een brief gestuurd naar de oude aanbieder, met daarin het bericht dat ik mijn domeinnaam ga verhuizen (zonder een datum te noemen per wanneer ik dat graag wil hebben). Nou krijg ik contact met dat hostingbedrijf, en die zegt dat ik helemaal niet mag opzeggen, omdat ik een opzegtermijn van 2 maand heb. Dat is me écht NOOIT verteld... als ik dat had geweten had ik dat natuurlijk eerder gedaan, omdat mijn beslissing al veel langer vast stond. Maar volgens hem was dat algemeen bekend, en waren dat de algemene voorwaarden. Maar die voorwaarden heb ik ook NOOIT gekregen, nog wist ik waar ik die zou kunnen krijgen. Dus ik kijk op de 2e factuur (150 euro), en daar wordt ook geen woord gerept over algemene voorwaarden. 'Ik sta sterk' dacht ik, dus ik die gast opbellen, en zeggen dat ik niet ga betalen, omdat die voorwaarden mij nooit zijn verteld, en dus dat ik onwetend was. Daarbij komt dat hij een wettelijke plicht heeft om mij op die voorwaarden te wijzen (bleek na het bellen met de ConsumentenBond). Dus die gast begint te stijgeren, en terwijl we nog aan de telefoon zijn, gooit hij mijn domein uit zijn DNS, en blokkeert hij de hele boel. PATS, jellywoods.nl offline. WTF Maarrrr, tot mijn grote ontsteltenis, staat op de eerste factuur wel een klein regeltje over algemene voorwaarden, alleen als ik die zou willen inzien, moet ik die opvragen. Dus ik kom erachter, dat ik misschien toch moet betalen.. jammer genoeg maar waar.
Ik probeer die gast weer terug te bellen... maar is de hele dag niet bereikbaar, druk dit, druk dat. Ondertussen is mijn domein nog steeds niet te bereiken... en zelfs vrijgekomen op sidn.nl En het ergste is, een een of ander bedrijf heeft zich snel mijn domein toegeëigend! hoe dat kan snap ik nog steeds niet, zo snel! Waarschijnlijk een kaper o.i.d. die aast op net vrijgekomen domeinnamen. Maar het klote is dus, dat de nieuwe hosting mijn domein niet kan overnemen omdat die oude het zo snel heeft vrijgegeven!! En is iemand anders met mijn domein er vandoor!!
Wat moet ik doen?? Ik heb betaalt tot 31 januari, dus heb eigenlijk recht op die domeinnaam bij de oude aanbieder tot die datum. Mag hij mijn domeinnaam zomaar vrijgeven???
Trouwens, ik doe dit puur voor de hobby, ik snap ook niet dat iemand anders er vandoor zou gaan met zo'n naam als jellywoods Natuurlijk kan ik nu een ander domein aanvragen, maar het hier om t principe....
|