Zomercursus - summercourse
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

#1: Zomercursus - summercourse Auteur: backtracer BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2008 21:01
    —
Natuurlijk denk ik nu al weer na over wat ik zal gaan doen in de vakantie. Het nieuwe studiejaar is al 1 week oud en dus zien we al weer uit naar de komende zomer (dit jaar is die nog niet langs geweest).

Nu leek het mij erg interessant het vakantie vieren eens te combineren met de studie, nieuwe mensen ontmoeten en eens een nieuwe studiesfeer te proeven. Ik weet het, het is nog ver weg, maar het lijkt me erg leuk eens een zomercursus te gaan volgen op een buitenlandse universiteit. Nu stond er in deze rubriek al een post over Harvard-deeltijd maar ik ben nieuwsgierig naar zomercursussen in het algemeen.

Mijn vraag: heeft iemand ervaringen met zulke zomercursussen, zoja waar en hoe beviel het?
En, hoewel het nog erg ver weg is, zijn er meer mensen die eventueel interesse hebben in een zomercursus in het buitenland? Personlijk gaat mijn voorkeur uit naar Engeland (vanwege de taal, Oxford of Cambridge), Frankrijk of Duitsland. Een rechten-gerelateerde richting zou mooi zijn, maar filosofie-politiek-kunst-historie heeft ook mijn interesse.

Iemand zin?

#2:  Auteur: Geartsje-Sietske BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 18:54
    —
Ben ook nieuwschierig....
Ik denk hier ook al enige tijd over na!

Ik heb wel mogelijkheden gezien tot het doen van een stage bij de Nederlandse Ambassade in het Buitenland...
Enkele jaren geleden de kans gehad om naar Amerika te gaan voor paar maand... helaast heb ik dat toen toch maar niet gedaan... nog altijd spijt van!

Rolling Eyes

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 22:27
    —
Wat let je om het alsnog te doen?

Ik heb helaas alleen ervaring met een korte cursus (een training van een week via ELSA). Ergens anders een vak in de zomer volgen lijkt me superleuk. Maar ja, dat is voor de werkende mensch wat lastiger, omdat er al zo veel vakantiedagen aan de gewone studie opgaan Crying or Very sad .

Maar d'r is genoeg op de markt.



Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl