gedagvaard maar heb ontlastend bewijs. Bezwaar maken?
#16: Auteur: ex-nissan
Geplaatst: wo 10 sep 2008 10:29
Ik moet het sowieso afwachten, ik heb geen bezwaar ingediend.
Is het overigens per se noodzakelijk om die briefen in te sturen? MAW kan ik ze ook gewoon bij me dragen ter zitting?
|
#17: Auteur: HenkR
Geplaatst: wo 10 sep 2008 11:53
ex-nissan schreef: |
Is het overigens per se noodzakelijk om die briefen in te sturen? MAW kan ik ze ook gewoon bij me dragen ter zitting? |
Je kunt ze (netjes is in viervoud; voor de rechter, de griffier, het OM en een exemplaar voor jezelf) meenemen naar de zitting en daar ter plekke uitdelen maar netter is het om een exemplaar een paar weken tevoren naar de griffie van de rechtbank waar de zaak dient, te sturen met het verzoek of ze het willen toevoegen aan het dossier.
|
#18: Auteur: ex-nissan
Geplaatst: di 07 okt 2008 16:13
badhuis schreef: | Het is in de onderhavige casus m.i. handig om op de zitting te verschijnen. De rechter houdt rekening met bijzonderheden zoals die van jou. Over het algemeen vindt de rechter wel dat er enige schuld hoort te zijn en het niet hebben van verzekering bij een niet meer bestaand voertuig zal hem zeker aanspreken. Kan best dat hij je schuldig verklaard zonder strafoplegging. |
Je hebt gelijk gekregen.
De officier eiste de gebruikelijke straf maar dan voorwaardelijk. (zou ik zo voor getekend hebben eerlijk gezegd)
De rechter heeft uiteindelijk mij schuldig verklaart zonder oplegging van straf. Hij legde uit dat ik technisch gezien schuldig ben, maar dat ik er in zijn ogen alles aan gedaan heb om het weer 'in orde' te maken.
De tip om van te voren de stukken in te sturen was goud, men heeft het van te voren doorgespit en tijdens de zitting heb ik alleen maar hoeven knikken.
Ik meldt het maar even omdat ik vermoed dat jullie vaak niets terughoren van de vragenstellers. Bedankt mensen. Ik ben heel erg opgelucht.
Edit: de rechter benadrukte ook nog dat hem het oordeel van de belastinginspecteur in deze veel waard was.
|
#19: Auteur: bona fides
Geplaatst: di 07 okt 2008 18:02
#20: Auteur: HenkR
Geplaatst: wo 08 okt 2008 19:24
Goed nieuws!
En thnx voor de 'terugreactie'
|
|