Handelsnaam misbruik bij foto wedstrijd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Handelsnaam misbruik bij foto wedstrijd Auteur: leeuwinnetje BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 9:39
    —
Ik kwam tot mijn stomme verbazing een website tegen, waarbij men een foto wedstrijd had uitgeschreven, waarbij mijn handelsnaam een onderdeel is van de fotowedstrijd.

Er is door de organisatie niet om toestemming gevraagd bij mij.

Kan ik hier iets tegen doen?

#2:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 11:00
    —
Hoe gebruikt men je handelsnaam? Alsof jij sponsor bent o.i.d.?

Arnoud

#3:  Auteur: leeuwinnetje BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 11:22
    —
Dit is de tekst van de wedstrijd:

Laatst aangepast door leeuwinnetje op do 10 jul 2008 20:46, in totaal 1 keer bewerkt

#4:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 13:30
    —
Merkwaardig. Enig idee waarom ze nu net die kreet "hypofocus" gekozen hebben?

Arnoud

#5:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 13:33
    —
Merkwaardig. Enig idee waarom ze nu net die kreet "hypofocus" gekozen hebben?

Arnoud

#6:  Auteur: leeuwinnetje BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 22:19
    —
Mijn fotografie bedrijf en dus ook de foto's zijn erg bekend en populair in de wereld van paardenfotografie...
Zo'n slogan kan dus betekenen dat het een coole plaats is...

Een beetje zoiets als "Van Gogh was hier", om even een vergelijking te maken (die natuurlijk qua meesterwerk niet in verhouding staat, want ik wil mezelf natuurlijk niet met zo'n meester in de kunst vergelijken... )


Laatst aangepast door leeuwinnetje op do 10 jul 2008 20:46, in totaal 1 keer bewerkt

#7:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 8:56
    —
Ok, ik denk dat ik het snap. Als je naam als merk gedeponeerd is, kun je ze sommeren het gebruik van de naam te staken omdat dit een aantasting is van de reputatie van je merk. Dat geldt ook als ze niet commercieel handelen.

Als je alleen een handelsnaam hebt, is het lastiger omdat zij de naam niet als handelsnaam gebruiken. Het kan nog steeds onrechtmatig (verboden) zijn, maar dan zul je wel moeten aantonen welke economische schade je lijdt.

Je kunt er ook voor kiezen om ervan te profiteren, het is een soort van eerbetoon misschien?

Arnoud

#8:  Auteur: leeuwinnetje BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 9:12
    —
OK... Bedankt voor je uitgebreide antwoord en tips Arnoud! Very Happy Very Happy



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl