RAIO analytische test 16 april 2008 (ook info over inhoud)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#91:  Auteur: AnneAR BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 13:32
    —
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:27, in totaal 2 keer bewerkt

#92:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 14:45
    —
Leuk!
Het salaris was dus inderdaad ongeveer 2400euro? En nog leuke secundaire arbeidsvoorwaarden? En moet je iets tekenen?

Hebben ze verder niks gezegd over je standplaats en hoe groot de kans is dat je ver weg wordt geplaatst?

Ik zal ook laten weten hoe mijn gesprek ging. Smile

#93:  Auteur: FAM BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 15:13
    —
Leuk om alles zo te horen! Smile
Welke argumenten heb je aangedragen voor je voorkeursplaatsen?

#94:  Auteur: AnneAR BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 15:27
    —
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:27, in totaal 1 keer bewerkt

#95:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 15:35
    —
Leuk allemaal zeg! Ik heb er echt zin in!

Ik heb ongeveer dezelfde argumenten als jij om in de buurt te blijven: ik heb 2 maanden geleden een huis gekocht met mijn vriend en hij werkt in Eindhoven. Ik heb verder een nichtje (kindje van mijn broer) van 3 jaar die ik elke week 1 à 2 x zie en al mijn familie woont in de buurt van Eindhoven. Verhuizen zou mij dus ook niet erg trekken (buiten het feit dat het dan veel geld kost omdat we pas net een huis hebben gekocht).
Ik wacht het verder wel af allemaal!

#96:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 15:36
    —
O, 1 vraagje nog: mag je de uren die je spaart ook gewoon opnemen als vakantie?

#97:  Auteur: AnneAR BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 15:38
    —
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door AnneAR op za 05 nov 2022 8:28, in totaal 1 keer bewerkt

#98:  Auteur: FAM BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 15:40
    —
Ja, leuk zo'n toga op maat. Overigens zou ik, mocht het ooit zo ver komen, dezelfde argumenten aandragen als jullie; koophuis, vriend met vaste baan. Ik zou het opzich niet erg vinden om te verhuizen naar de andere kant van het land, maar mijn vriend heeft een baan waarvan je niet zo makkelijk weer een andere vindt zeg maar dus dat zou in mijn geval wel zwaar wegen.

Ze zorgen in ieder geval goed voor je, maar dat idee had ik eigenlijk al. Smile

#99:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2008 18:55
    —
Hoe ging jouw gesprek GodPigeon?

#100:  Auteur: GodPigeon BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 17:38
    —
LindavdS schreef:
Hoe ging jouw gesprek GodPigeon?

Sorry, helemaal nog geen tijd gehad om te reageren.

Mijn gesprek ging prima. Het stelde eigenlijk niet zoveel voor omdat de meeste dingen ik al had gehoord toen ik aan het werk ging bij de rechtbank Den Haag (vervoersopties, levensloop, spaarloon, ambtsjubileum ect).

Wat voor mij goed uitkwam is dat ik in een schaal hoger begin omdat ik iets meer verdien dan de standaard beginschaal als raio. Dan nemen ze dat over en zit ik dus in een schaal hoger dan je normaal begint. Het gesprek duurde ongeveer drie kwartier, maar dat kwam vooral omdat ik het meeste al wist. Reken op een uur tot anderhalf. Ik kwam trouwens, omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, zwaar overdressed in pak. Het is echt een informatief gesprek en ga zoals je je prettig voelt.

Mijn standplaats mocht ik toelichten, echter was dat maar een summier onderdeel. Helaas moest ik mijn derde keus schrappen (Den Haag), omdat ik daar nu werk. Ik mag nog een andere derde keus doormailen.

#101:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 8:28
    —
Ik heb mijn gesprek inmiddels ook gehad, bij mij duurde het maar een half uur (hij praatte heel snel) en was het eigenlijk hetzelfde als bij Anne, hij heeft me niets extra's verteld. Ik mocht mijn standplaatsvoorkeur eigenlijk helemaal niet toelichten, als ik dat wilde moest ik het via e-mail doen, hij heeft alleen genoteerd dat we pas een koophuis hebben gekocht omdat ik dat uit mezelf vertelde.

Het ging verder prima en was inderdaad erg informeel: hij had een spijkerbroek aan! En Ook ik begon onderaan de inschaling en zonder korting.

Tot oktober!

#102:  Auteur: FAM BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 10:50
    —
Ik ben uitgenodigd voor het eindgesprek. Very Happy

#103:  Auteur: AnneAR BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 11:26
    —
hey FAM, wat goed, gefeliciteerd! Wanneer moet je?

#104:  Auteur: FAM BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 13:01
    —
Dank je! Ik moet eind augustus pas. Doordat het allemaal was uitgelopen door dat negatieve assessmentadvies, kwam onze vakantie in de knel. Maar omdat ik pas eind augustus aan de beurt ben, betekent het wel dat ik niet meer ga voor de lichting van oktober maar voor april. Maar goed, dat maakt me niet zoveel uit. Smile

#105:  Auteur: TC BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 15:20
    —
Gefeliciteerd FAM! Ik ben ook net gebeld, en ik ben ook uitgenodigd voor het eindgesprek Very Happy. Ik heb mijn gesprek eind augustus, en dat is inderdaad voor de lichting van april.

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 7 van 14

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl