Vertalend juridische woordenboek?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Vertalend juridische woordenboek? Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2004 11:59
    —
In verband met het schrijven van een bachelorwerkstuk en later een scriptie in het Engels ben ik op zoek naar vertalend juridisch woordenboek Nederlands-Engels (mocht er ook Engels-Nederlands in zitten, dat is niet erg). Kent iemand misschien titels of uitgeverijen van dergelijke woordenboeken? Tot nu toe ben ik niet echt geslaagd in m'n zoektocht.

#2:  Auteur: Martijn BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2004 12:28
    —
Dictionnaire de termes juridiques en quatre langues = Viertalig juridisch woordenboek = Legal dictionary in four languages = Rechtsworterbuch in vier Sprachten / Nederlands/Duits/Engels/Frans op bol.com

#3:  Auteur: Martijn BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2004 12:30
    —
Boekhandel Wilbro

ook Jongbloed in Leiden zal wel iets dergelijks verkopen, mijn ervaring is dat die redelijk alles hebben qua juridische boeken

#4:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2004 19:18
    —
Die was ik al wel tegengekomen, maar probleem is juist dat die van het Frans uit gaat. Ik zou dan eerst op een andere manier achter het Franse woord moeten komen om het daarna in het Engels te vertalen.

#5:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 22:49
    —
Probeer de software Euroglot, die gebruik(te) ik zelf ook bij het schijven van mijn theses.
De UvT bood deze software (vrijwel) gratis aan via de Vijfklapper in het verleden. (Overigens nog steeds geïnstalleerd op alle (studenten)computers van de universiteit).
Ik denk dat als je contact op neemt met het DRC dat zij je wel verder kunnen helpen.

Euroglot is ideaal want als je in Office / Acrobat / andere applicaties een woord selecteert en er met je rechtermuisknop op klikt kun je deze direct laten vertalen in NL / EN / FR / DE / ES.
Ook kun je als je twijfelt over één bepaalde woord synoniemen, homoniemen en antoniemen hiervan opvragen in wederom 5 (of meer) talen.

#6:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2006 23:15
    —
Handig programma ja, heb het er ook op staan Smile Enig nadeel is dat na een bepaalde termijn de licentie voor het juridische supplement afloopt op mijn UvT-laptop.

#7:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 22:42
    —
De naam Jongbloed viel al ... op de studentensite www.jongbloed.nl/studenten wordt nu de tweede druk van het Juridisch Lexicon voor maar € 45 aangeboden ... zo lang de voorraad strekt.

De derde druk is er ook wel ... maar die kost gewoon € 227.50.

Doe er je voordeel mee.

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 07 sep 2006 0:08
    —
OF: je geeft die cadeau aan mensen die voor meer dan bijv. 500 euro boeken bestellen Wink

#9:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: do 07 sep 2006 0:34
    —
tikSimone schreef:
OF: je geeft die cadeau aan mensen die voor meer dan bijv. 500 euro boeken bestellen Wink

En aan een paar studiegenoten van desbetreffend persoon? Hypocrite

#10:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 13:03
    —
Tja ... het is al bijna een kado zo. Van € 203 voor € 45 ... ik kan niet zo best rekenen, maar iets in de richting van 70% lager in prijs .... er zijn weinigen die zulke aanbiedingen doen volgens mij.

#11:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 1:12
    —
Bestaat er eigenlijk ook een engels-nederlandse Lexicon? Zo ja, waar kan ik een goede vinden? Titels?

Gwen

#12:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 7:45
    —
Ja dat bestaat. Ik meen me te herinneren dat het gewoon Juridisch Lexicon N-E-N heet. Het heeft een lila omslag.

#13:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 10:26
    —
tikSimone schreef:
Ja dat bestaat. Ik meen me te herinneren dat het gewoon Juridisch Lexicon N-E-N heet. Het heeft een lila omslag.

Van Milka Juridische Uitgevers? Puh wink

(Embarassed sjorriej)

#14:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 12:54
    —
Tja ... dat ding met die lila omslag is dus de derde druk van het Juridisch Lexicon. Die kost je ruim 200 euro ... de tweede druk kan je alleen als student nu dus voor 45 euro online kopen bij Jongbloed. Echter ... zolang de voorraad strekt ... er zijn er nog een paar.

#15:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 14:20
    —
Moet je wel bij 'acties' zijn, want de tweede druk komt niet voor op de lijst als je zoekt op titel.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl