Mondeling tentamen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Mondeling tentamen Auteur: Dolche BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 11:11
    —
Binnenkort heb ik voor het eerst een mondeling tentamen (in het Engels) voor een vak van de master internationaal recht. Zelf geef ik de voorkeur aan een schriftelijk tentamen, omdat ik bij een mondeling tentamen meteen het antwoord zal moeten geven in tegenstelling tot een regulier schriftelijk tentamen waar ik zelf mijn tijd kan indelen.

Wat is jullie ervaring met een mondeling tentamen? Worden er meestal puur theoretische vragen gesteld of meer 'inzichtsvragen'? Of beide?

#2:  Auteur: komodo BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 22:25
    —
Hoewel echt een heel andere studie, ik heb in mijn normale studententijd wel een paar mondelinge tentamens gedaan (biofarmaceutische wetenschappen in Leiden). Mijn ervaring was dat het neerkwam op een gesprek waar je een aantal zaken de revue laat passeren, waar je een aantal uitdagende problemen krijgt die je oplost mits je de stof kent. Maar er werd altijd naar inzicht gevraagd. En dat inzicht liet je zien door de juiste kennis aan te wenden.

Ik vind het een van de meer academische tentamenvormen. En vergis je niet: het was nooit 'simpel' maar wel echt leuk om te doen.

#3:  Auteur: Dolche BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 23:57
    —
komodo schreef:
Hoewel echt een heel andere studie, ik heb in mijn normale studententijd wel een paar mondelinge tentamens gedaan (biofarmaceutische wetenschappen in Leiden). Mijn ervaring was dat het neerkwam op een gesprek waar je een aantal zaken de revue laat passeren, waar je een aantal uitdagende problemen krijgt die je oplost mits je de stof kent. Maar er werd altijd naar inzicht gevraagd. En dat inzicht liet je zien door de juiste kennis aan te wenden.

Ik vind het een van de meer academische tentamenvormen. En vergis je niet: het was nooit 'simpel' maar wel echt leuk om te doen.


Bedankt voor je info Smile !!!

#4:  Auteur: stephan BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 22:31
    —
Is het niet zo dat je ook een mondeling aan kan vragen als je een tentamen een x aantal keren niet haalt? Of is dat slechts een fabeltje?

#5:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2007 17:02
    —
Aan de RuG kan dat in ieder geval alleen als het je laatste vak is en wachten op een regulier tentamen je enorm veel vertraging zou geven.

#6:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 16:01
    —
Weet iemand trouwens wanneer je in Leiden voor een mondeling tentamen in aanmerking komt?

#7:  Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 19:48
    —
Patricia20 schreef:
Weet iemand trouwens wanneer je in Leiden voor een mondeling tentamen in aanmerking komt?
Ik heb even snel de OER en de R&R gecheckt, maar daar staat niet dat dat uberhaupt kan. Wel wordt er ergens genoemd dat dat er een 'bijzondere regelig' is.
Het lijkt me dat het dan gaat om een verzoek dat aan de examencie is gedaan.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl