Artikel 11 grondwet
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

#16: Re: Bedankt voor jullie discussie. Auteur: Michaelm BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2008 15:40
    —
BWB3 schreef:
Ik vind het laakbaar dat ouders dit willen ,te meer dat dit slechts uit zuiver egoistische redenen gebeurt ter "verfraaing" van een kind dat daar zelf niet om heeft gevraagd.


Op de lichamelijke ingreep na is dit niet veel anders dan ouders die hun kinderen 'verfraaien' met leuke kleertjes lijkt mij.
Ook is de ingreep niet iets wat blijvend hoeft te zijn zoals bv een besnijdenis.
Oorbel eruit en gaatje dicht laten groeien en alles is opgelost.
Ik kan je motivatie wel enigszins begrijpen maar vind het wel erg ver gaan in deze.

#17:  Auteur: MrNP BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2016 2:16
    —
In dit item komt ook de Besnijdenis nogal veel aan de orde.
Eigenlijk opmerkelijk dat de juridische aspecten van een dermate ingrijpende praktijk in deze tijd van "Islamisering" tot nu toe niet in 'n afzonderlijk item ter discussie zijn gesteld.

Zelf nogal fervent voorstander zijnde van strafbaarheid wegens het toebrengen van lichamelijk letsel, werd 't zojuist als verheugend ervaren dat (overigens al sinds een rechterlijk vonnis uit 2012) in het oostelijke buurland de besnijdenis inderdaad op die grond als strafbaar blijkt te worden beschouwd.
https://ejbron.wordpress.com/2012/06/26/rechtbank-stelt-religieuze-besnijdenis-strafbaar/

Grote vraag derhalve: Wanneer volgt Nederland?
Oftewel, zijn er naast juridisch relevante pro's ook contra's te vermelden met betrekking tot overname van deze rechtspraktijk hier te lande?



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl