Prins Bernhard overleden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Prins Bernhard overleden Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 22:42
    —
Helaas, de prins is overleden.

#2:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 22:55
    —
Mooie leeftijd...

#3:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 22:58
    —
ja maar toch jammer, kvond em wel lief Sad nou zijn er helemaal geen oude leden meer van t koninklijk huis

#4:  Auteur: Ramonkey BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 23:31
    —
tja was eigenlijk al een gelopen race die gezondheid van hem, maar blijft treurig. keep it real B.

#5:  Auteur: Autechre BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 23:47
    —
Inderdag altijd treurig, maar het blijft toch onvermijdelijk. Hij heeft een wel een mooie leeftijd bereikt, 93 dacht ik?

#6:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 0:15
    —
RIP; de laatste die het koningshuis nog enigszins de moeite waard maakte is heengegaan.

#7:  Auteur: Kafka BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 0:59
    —
Inderdaad zonde.
Maar ja hij heeft een goed leven gehad lijkt me, ik hoop dat ik het nog een keer zover schop.
Drieënnegentig is een gezegende leeftijd hoor.

#8:  Auteur: Juul BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 1:31
    —
Ik vind het zielig voor Beatrix, in iets meer dan 2 jaar haar man en beide ouders verloren, hoeveel dichterbij kan het moment komen dat ze zelf komt te overlijden.....

#9:  Auteur: mr. crowley BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 10:34
    —
Weer een kleurrijk persoon minder en een deel van onze geschiedenis afgesloten. Hij heeft in ieder geval het maximale uit zijn leven gehaald, tot aan zijn dood. Moge hij rusten in vrede.

#10:  Auteur: Okidoki BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 11:06
    —
Markant figuur en wat er ook over hem geschreven is en wat er ook van waar is, hij heeft zijn steentje meer dan verdient. Hij was toch wel het gezicht van het koninklijk huis en gedroeg zich als een echte vorst. Spijtig dat hij er niet meer is. Hij gaf de Oranjes nog wat flair.

Juul schreef:
Ik vind het zielig voor Beatrix, in iets meer dan 2 jaar haar man en beide ouders verloren, hoeveel dichterbij kan het moment komen dat ze zelf komt te overlijden.....


Dat overlijden zal (hopelijk) nog wel even op zich laten wachten. Afstand van de troon lijkt mij eerder de eerst volgende grote gebeurtenis. Nu er zoveel is veranderd voor haar, lijkt de tijd aangebroken wat meer van het leven en de klein-kinderden te gaan genieten en de septer door te geven aan Koning-Bier.

#11:  Auteur: Martijn BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 11:13
    —
Juul schreef:
Ik vind het zielig voor Beatrix, in iets meer dan 2 jaar haar man en beide ouders verloren, hoeveel dichterbij kan het moment komen dat ze zelf komt te overlijden.....


Ik hoop niet dat dat gebeurt het zou dan wel heel erg hard in de koninklijke familie gaan. Wel ben ik het eens met de het bovenstaande dat 93 een leeftijd is die velen niet halen en wanneer dat in enigzins goede gezondheid gebeurt is dat toch een zegen.

Quote:
Afstand van de troon lijkt mij eerder de eerst volgende grote gebeurtenis. Nu er zoveel is veranderd voor haar, lijkt de tijd aangebroken wat meer van het leven en de klein-kinderden te gaan genieten en de septer door te geven aan Koning-Bier.


Zelf verwacht ik dat ze daar toch nog enige tijd mee wacht om zo WA en Maxima de tijd te geven voor hun kind(eren) te zorgen en deze enigzins op te voeden al kan ik me wel voorstellen dat ze er wellicht niet zo heel veel zin in heeft momenteel...

Groet,


Martijn

#12:  Auteur: JJ BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 14:40
    —
sluit me bij martijn aan.

mooie leeftijd om de pijp aan maarten te geven, blijft jammer maar goed.

Koning willem bier zal nog wel ff op zich laten wachten, denk dat als Amalia een jaar of 5 is (dus nog 4 jaar) dat het dan wel een mooie tijd is.

#13:  Auteur: dAAb BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:20
    —
Ik weet dat je tegenwoordig op moet passen met wat je zegt. Shhh
Zonder verder respectloos te willen overkomen (niets dan lof over de overledenen) zou ik wel eens willen weten of ik de enige ben die geen enkele band met het koningshuis ofwel -familie heeft. Ik heb er echt niets mee, en ik heb er ook geen moment van wakker gelegen. Op msn zag ik al verschillende namen voorbij komen, als Rust in vrede B en Hij was een beste.
Het inroduceerd mij helemaal niks (Hans Teeuwen red.) als er iemand van het Koninklijk huis overlijd of ziek is. Tis wel jammer, maar daar blijft het voor mij bij. En in hoeverre is 93 trouwens jammer?

Het gaat je goed up there, Bernhard. Wink

(Laatste) groet,
dAAb zelf.

#14:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:27
    —
Okidoki schreef:
... en de septer door te geven aan Koning-Bier.


Voorlopig nog prins Pils. Beer

#15:  Auteur: Juul BerichtGeplaatst: do 02 dec 2004 15:45
    —
Tja ik heb zelf niet heel veel met het koningshuis, en het is allemaal jammer, maar ik kan me voorstellen dat Beatrix het nu erg zwaar heeft. Daarom denk ik ook niet dat ze zomaar afstand gaat doen van de troon, het is iets waar ze zich aan vast kan houden, een stabiele factor in haar leven. Het zat er van Bernhard wel aan te komen, de man had longkanker en darmkanker.... Gelukkig heeft ie ervoor gekozen niet verder te laten behandelen, en heeft ie kunnen sterven in het bijzijn van 3 van zijn dochteren, dat lijkt me beter dan op een oktafel ofzo.

Los van dat ik niet echt iets heb met het koningshuis, ben ik wel blij dat het er is. Het is toch iets wat eenheid kan scheppen in deze roerige tijden van verdeeldheid. Is misschien wel belangrijk. Nu heeft Nederland even iets om zich op te richten, niet alleen Theo van Gogh, Mohammed B en Submission. Het NOS journaal bericht nu alleen over Prins Bernhard... Misschien wel slim, om de rust voorlopig te laten wederkeren....



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl