EU, te veel subsidie aan landbouw ?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: EU, te veel subsidie aan landbouw ? Auteur: Rambot2040 BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 12:05
    —
Ik ben momenteel bezig met de volgende stelling:

Er wordt te veel geld besteed aan de subsidies voor de landbouw.

Als mensen nog interessante bronnen, boeken, (juridische) artikelen hebben dan hoor het graag.

Ik ben er al aan begonnen, maar het is best moeilijk te vinden, dus als iemand iets heeft hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Grtz.


Laatst aangepast door Rambot2040 op di 01 jul 2008 23:46, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 15:25
    —
Ik heb daar net wat over gelezen in het boek "Europees recht in kort bestek". Het schijnt zo te zijn dat de verhouding in uitgaven al wat beter in balans is tegenwoordig maar inderdaad gaat er nog steeds relatief gezien heel veel naar landbouw. Wanneer je met dit onderwerp bezig bent neem ik aan dat je op de hoogte bent van de Britse compensatieregeling die hiermee te maken heeft? Ik ga er voor het gemak ook maar even vanuit dat je op de hoogte bent van de denkwijzen van de functionalisten / neo-functionalisten met betrekking tot integratievisies? In dat kader zou je het kunnen plaatsen denk ik. Ik doe dit nu even snel tussen wat huishoudelijke taken door die ik van mijn vriendin moet verrichten Wink maar je zou de volgende stelling wellicht kunnen verdedigen:
"Het ene economische compartiment wordt te kort gedaan wanneer er relatief gezien te veel geld in het andere economisch compartiment wordt gestoken". Of misschien meer direct betrekken op het integratieproces....



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl