Vertalingen grondwetten
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Staatsrecht

#1: Vertalingen grondwetten Auteur: dagizmo BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 21:34
    —
Hallo allemaal,

Ik ben driftig opzoek naar vertalingen van de grondwetten van Frankrijk, Duitsland,etc.
Ik ben zelf nog steeds opzoek, maar tot nu toe ben ik niet geslaagd. Dus als er mensen zijn die vertalingen hebben van deze grondwetten, let me know.

Alvast bedankt!

#2:  Auteur: snobje BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 23:27
    —
Ik heb ze in het engels voor je..is dat ook goed?

#3:  Auteur: Gertje BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 10:11
    —
Volgens mij gaan ze straks bij de JFV vertalingen verkopen. Ik neem aan dat het voor Staatsrecht 2 is? Misschien kun je nu alvast bij ze informeren, als je ze nu al wilt hebben?

Succes.

#4:  Auteur: dagizmo BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 11:34
    —
snobje schreef:
Ik heb ze in het engels voor je..is dat ook goed?


Dat is ook goed! Met mijn Engels kom ik een stuk verder dan mijn Frans bijv Laughing

Heb je ze digitaal of op papier of?
Ik zou ze graag van je over willen nemen!

#5:  Auteur: dagizmo BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 11:35
    —
Gertje schreef:
Volgens mij gaan ze straks bij de JFV vertalingen verkopen. Ik neem aan dat het voor Staatsrecht 2 is? Misschien kun je nu alvast bij ze informeren, als je ze nu al wilt hebben?

Succes.


Ga ik ook vandaag doen!

#6:  Auteur: EdwardB BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 12:36
    —
De vertaling van de Franse Grondwet - let wel, dat is dus niet de officiële tekst - staat op de website van de Assemblee Nationale:
http://www.assemblee-nationale.fr/english/8ab.asp

Een gedrukte (Engelstalige) versie van de Duitse Grondwet wordt door de Bundestag aangeboden:
http://www.bundestag.de/htdocs_e/info/infomat/basic_english/basiclaw_artikel.html
Maar ook op internet wordt hij op diverse plaatsen aangeboden.

#7:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 13:07
    —
Let op met de Duitse Grondwet. Hij is per 1 september 2006 ingrijpend aangepast. Het is dus van belang dat je de juiste hebt.

#8:  Auteur: snobje BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 13:51
    —
Allebei Surprised
Maar Edward heeft ze ook al zie ik Smile

#9:  Auteur: dagizmo BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2007 13:37
    —
Dan zal ik even verder moeten kijken voor de Duitse GW. Ik zal waarschijnlijk toch de recenste versie nodig hebben.

Iedereen wel bedankt voor het meezoeken,etc.

#10:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2007 13:54
    —
Je herkent de meest recente versie van het GG o.a. doordat het er geen Rahmengesetzgebung meer in staat (ik geloof voorheen art. 75 GG).

#11:  Auteur: Nienkemf BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2008 1:33
    —
@Snobje. Ik ben nog dringend op zoek naar een digitale versie van de engelse vertaling van de Duitse GW!!!

#12:  Auteur: mr. NN BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2008 16:45
    —
Op de rechtenfaculteit in Groningen worden inderdaad wel door verenigingen als de JFV en ook TBR van die klappertjes verkocht met de teksten in vertaling.

Wat ook handig kan zijn, is even kijken op de sites van de buitenlandse overheden/parlementen. Zo bestelde ik op www.bundestag.de voor het schrijven van mijn rechtsvergelijknde scriptie o.a. een Duitse Gw. met toelichting in het Engels en Duits. Gratis en keurig binnen nog geen week thuisgestuurd.
In België staat veel nuttige -gratis printbare- informatie op www.dekamervanvolksvertegenwoordigers.be. Zo zullen andere landen vast ook wel dergelijke voorzieningen hebben.

Succes met je tentamen dinsdag!

#13:  Auteur: Nienkemf BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2008 17:11
    —
Haha, dank je. Ik moet inderdaad dinsdag voor de herkansing!

Ik ben inmiddels bij de JFV geweest, maar die verkoopt ze niet...



Rechtenforum.nl -> Staatsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl