Rechtenstudie in deeltijd: hoe lang heb je erover gedaan?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#16:  Auteur: antonia BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 17:44
    —
al eens gedacht aan de Open universiteit? Dan kun je in je eigen studietempo studeren en hoef je bijna niet naar bijeenkomsten of werkgropen te gaan. de begeleiding zit als het ware in de werkboeken die je krijgt. Laughing

#17:  Auteur: lamaris BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 10:12
    —
Update:

We zijn vanaf de eerste post nu bijna 3 jaar verder.
Ik ben nu bezig met mijn Masterscriptie, en verwacht op 1 september te zijn afgestudeerd. Het is dus echt mogelijk, in deeltijd studeren en toch vlot afstuderen, naast een baan en een gezin (ik heb geen kinderen, dat scheelt).
Wil, doorzettingsvermogen en een partner die je steunt bleken hierbij onmisbaar.
Ik hoop een voorbeeld en een inspiratiebron te zijn voor anderen hier die twijfelen om weer een studie op te pakken...

#18:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2010 18:47
    —
Wow, mijn complimenten. Je bent in ieder geval een stuk sneller dan ik, en ik ben nota bene een voltijds student. Heb nu in 4 jaar 173 ECTS gehaald (niet dat ik het erg vind een jaartje langer te studeren, vermaak me prima Smile)

#19:  Auteur: lamaris BerichtGeplaatst: do 12 mei 2011 12:43
    —
..en weer een update.
September 2010 heb ik niet gered, maar nu is het eindelijk zover: deze maand ga ik afstuderen!!!

Marijnp, hoe gaat het met jou?

#20:  Auteur: advocaatjeleefjenog BerichtGeplaatst: za 18 jun 2011 17:18
    —
Mijn oom heeft deeltijd gedaan aan de UvA en die heeft er naast een fulltime baan (geen kinderen, wel partner) ongeveer 9 jaar over gedaan. 4 jaar vind ik erg knap voor een deeltijdstudent, 6 jaar trouwens ook.

#21:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: za 18 jun 2011 19:23
    —
Ik heb over de vakken 4,5 jaar gedaan. Toen heeft het 4 jaar stil gelegen (ivm scheiding / nieuwe man, zwangerschap en bevalling), en toen een jaar mn scriptie.
Met full time baan en (op het einde) 3 kids..

#22:  Auteur: Laurie BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2011 21:26
    —
Ik ben 39 jaar en heb een dochter van 2,5 jaar. Heb een baan voor 33 uur per week.

Heb afgelopen jaar een HBO kernprogramma arbeidsrecht bij de NCOI gevolgd. Het leren is me weer goed bevallen en overweeg een volledige HBO recht te gaan volgen.

Ivm thuissituatie ben ik aangewezen op e-learning. Hoe nadeling is het om een NCOI studie te gaan volgen voor de kansen op de arbeidsmarkt? Wordt dit echt als negatief gezien?

Voor de e-learners hier: wat is de gemiddelde studiebelasting per week?

#23:  Auteur: daphne78 BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 23:14
    —
Laurie,

Ik heb 2 dochters, 1 van 4,5 en 1 van 3 jaar.
Ik werk 32 uur per week.
En ik studeer gemiddeld zo'n 20 uur per week (oke, vaak ook heel wat meer)

Ik studeer via de LOI Hogescholen, dit omdat het voor mij haalbaar was om het zo te doen, en via een opleiding waar ik naar school moest niet (te druk en nu eigen planning).

Heb wel beetje spijt dat ik niet voor de OU heb gekozen. Maar dit meer omdat ik het makkelijk aan kan, en nu ben ik straks aangewezen op schakelprogramma, wat financieel niet te doen is voor mij.

#24:  Auteur: Fr1so BerichtGeplaatst: do 23 feb 2012 16:45
    —
Heeft iemand van jullie ervaring met het in deeltijd studeren van Rechten aan de Universiteit van Rotterdam?

Ik las dat je in drie jaar de bachelor kunt halen, en daarna in 2 jaar de master. Ze geven les op vrijdagmiddag, en ze willen de vakken in hetzelfde tempo geven als de voltijd studie.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl