Dubbele Master, ervaringen??
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Dubbele Master, ervaringen?? Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007 20:00
    —
Het is voor mij nog een hele tijd weg. Maar ik ben me al een beetje aan het or๏๋nteren op de verschillende Master mogelijkheden. Ik ga in Leiden studeren en ben van plan om na mijn bachelor een Master Strafrecht te gaan doen. Echter een Master Staats- en Bestuursrecht spreekt mij ook erg aan. En dan is er ook nog de mogelijkheid om naar een andere universiteit te gaan voor de Master. Via de Eur zou ik dan eventueel de Master Strafrecht en Rechtspleging willen combineren. Omdat laatstgenoemde veel aandacht besteed aan competenties die nodig zijn voor een togaberoep.

Nou wil ik graag weten of er mensen zijn, die ervaringen hebben met een dubbele Master? Moet je bijvoorbeeld 2 scripties schrijven en is dat te doen? Nogmaals mijn keuze is nog een hele tijd weg, maar ik vind het gewoon leuk om alvast een beetje te kijken naar de mogelijkheden.

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007 22:35
    —
Volgens mij kun je de scriptie wel combineren, maar dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van welke masters je doet.

Misschien eerst maar eens even de bachelorfase gebruiken om te kijken waar je talenten liggen? Wink

#3:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007 22:42
    —
Ja, dat weet ik wel maar ik mag toch wel vast een beetje rondneuzen. Ik overweeg vooralsnog de volgende combinaties:

Strafrecht & Staats- en Bestuursrecht in Leiden
Strafrecht & Rechtspleging in Rotterdam.

#4:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2007 22:53
    —
Ja tuurlijk wel. Maar soms ontdek je zo in de studie dat een richting minder leuk is dan je dacht of dat je iets erg leuk vindt maar er gewoon geen ster in bent. Vandaar de relativerende opmerking.

#5:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 17:26
    —
Klopt, daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat dat ik me toch wel een klein beetje een beeld kan vormen. Omdat ik al 4 jaar juridische scholing achter de rug heb, al was dat natuurlijk op een lager niveau.

Laatst aangepast door Patricia20 op di 21 aug 2007 22:06, in totaal 1 keer bewerkt

#6:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 22:10
    —
Of je ้้n of twee scripties moet schrijven is afhankelijk van de uni... In Leiden moet je er gewoon voor elke master ้้n schrijven..

#7:  Auteur: heijd316 BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2007 20:20
    —
Ook aan de EUR is het schrijven van 2 scripties standaard bij 2 masters. Heb geprobeerd toestemming te krijgen voor de combinatie, maar deze kreeg ik niet. Inhoudelijk geen probleem (deed Privaat- en bedrijfsrecht), maar 'te veel administratieve rompslomp' voor hen... Op zich is het schrijven van de scripties geen super groot probleem, maar als je de ene afgerond hebt, is het wel een stap om door te moeten.



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl