Erasmusbrug fotograferen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Re: Bokito Auteur: Annemarieke BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 17:04
    —
Robin Hood schreef:

Dat niet alles wat kan ook mag is wel duidelijk uit het feit dat je bijvoorbeeld ook niet zomaar de Erasmusbrug mag fotograferen en deze doodleuk op een ansichtkaart zet. Hoe gek het ook klinkt: Ook hier zitten auteursrechten op !!!!


Inmiddels mag dat wel weer, die Erasmusbrug fotograferen Smile

Na een x aantal jaar heeft Meneer van Berkel tegen elke publicatie geprocedeerd, kreeg elke keer gelijk en verdiende er erg leuk aan. Inmiddels is de wet hierop aangepast. Lees artikel 18 van de Auteurswet maar eens even Wink

#2:  Auteur: bertvanloo BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 17:10
    —
Reeds voor de wijziging van art 18 Aw 1912 heeft Ben van Berkel kenbaar gemaakt geen problemen te hebben met het gebruik van 'zijn' Erasmusbrug voor ansichtkaarten. Volg de vakliteratuur.

Laatst aangepast door bertvanloo op do 05 jul 2007 17:18, in totaal 1 keer bewerkt

#3:  Auteur: de Webmeester BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 17:13
    —
Onderwerp gesplitst bij het oorspronkelijk onderwerp rondom Bokito.

#4:  Auteur: Annemarieke BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 17:30
    —
hoeft van mij geen nieuw onderwerp te worden dit hoor. Voor mij is het duidelijk.

En de vakliteratuur lezen is een prima tip Wink Maar in dit geval ging het om het 'niet mogen' en dat meneer van Berkel er dan geen probleem van maakt lijkt me minder zekerheid te geven dan dat het volgens de wet gewoon mag.

#5:  Auteur: bertvanloo BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 17:43
    —
Helemaal mee eens Annemarieke. Maar voor de wetswijziging inzake art. 18 konden auteursrechtorganisaties als BEELDRECHT hier knap intimiderend over optreden.

Voor het gebruik van enkele foto's van het Nationaal Monument op het Damplein te Amsterdam (en nog enkele standbeelden) in een fotoboek van AMSTERDAM kreeg ik ooit een claim van NLG 4.500,--. Die heb ik nooit betaald, en interessanter, ook nooit meer iets van gehoord. Intimidatie of niet?

Maar goed, nu mag het echt, zonder risico: in zijn omgeving.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl