kvw
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#16:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 7:34
    —
Bedoel jij de instroom van bijvoorbeeld advocaten als rechter-plaatsvervanger.

#17:  Auteur: Leyla! BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 16:53
    —
Vanaf september begin ik met de opleiding HBO Rechten. De afgelopen maanden heb ik vele informatie verzameld over de opleiding. Pas na een VWO/diploma heb je toegang tot de universiteit. Wanneer je Rechten aan de universiteit studeert en na je Bachelor ook je Master afrond, heb je toegang tot togaberoepen. Dat zijn de beroepen, advocaat, notaris, rechter of officier van Justitie. Wanneer je HBO Rechten studeert en vervolgens een Master aan de universtiteit af maakt (2,5 jaar), heb je geen toegang tot togaberoepen. Daarna zou je nog een aantal jaren aan de universiteit moeten studeren om toegang tot togaberoepen te krijgen.
Maak je VWO af en ga verder studeren aan de universiteit!!

HEEL VEEL SUCCES!

#18:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:06
    —
Leyla! schreef:
Vanaf september begin ik met de opleiding HBO Rechten. De afgelopen maanden heb ik vele informatie verzameld over de opleiding. Pas na een VWO/diploma heb je toegang tot de universiteit.

Jij zou gezien je leeftijd ook via een colloquium doctum kunnen proberen tot de universiteit toegelaten te worden. Een andere mogelijkheid is na je HBO-propedeuse.

#19:  Auteur: Leyla! BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:08
    —
bona fides schreef:
Leyla! schreef:
Vanaf september begin ik met de opleiding HBO Rechten. De afgelopen maanden heb ik vele informatie verzameld over de opleiding. Pas na een VWO/diploma heb je toegang tot de universiteit.

Jij zou gezien je leeftijd ook via een colloquium doctum kunnen proberen tot de universiteit toegelaten te worden. Een andere mogelijkheid is na je HBO-propedeuse.


Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

#20:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:15
    —
Leyla! schreef:
Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

Vanaf de link die ik gaf kun je vrij veel informatie vinden. Het komt neer op een toelatingstoets. Als je de vereiste kennis en vaardigheden hebt, is (vanaf 21 jaar) het hebben van een diploma geen noodzakelijke voorwaarde meer. Voor de studie rechten kun je hier vinden wat voor kennis wordt verwacht. Grappig dat kennis wordt van verwacht van naar keuze Frans of Duits (naast Nederlands, geschiedenis en Engels).

#21:  Auteur: Leyla! BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:19
    —
bona fides schreef:
Leyla! schreef:
Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

Vanaf de link die ik gaf kun je vrij veel informatie vinden. Het komt neer op een toelatingstoets. Als je de vereiste kennis en vaardigheden hebt, is (vanaf 21 jaar) het hebben van een diploma geen noodzakelijke voorwaarde meer. Voor de studie rechten kun je hier vinden wat voor kennis wordt verwacht. Grappig dat kennis wordt van verwacht van naar keuze Frans of Duits (naast Nederlands, geschiedenis en Engels).


Ja, je hebt gelijk! Ben er net even naar aan het kijken en lezen... Ken jij studenten die het via deze weg hebben gedaan?

#22:  Auteur: Leyla! BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:23
    —
bona fides schreef:
Leyla! schreef:
Ik ben van plan om het na mijn HBO-propedeuse te proberen. Wat houdt colloquium doctum precies in?

Vanaf de link die ik gaf kun je vrij veel informatie vinden. Het komt neer op een toelatingstoets. Als je de vereiste kennis en vaardigheden hebt, is (vanaf 21 jaar) het hebben van een diploma geen noodzakelijke voorwaarde meer. Voor de studie rechten kun je hier vinden wat voor kennis wordt verwacht. Grappig dat kennis wordt van verwacht van naar keuze Frans of Duits (naast Nederlands, geschiedenis en Engels).


Lees op de site dat de aanvraagformulier minimaal 6 maanden voor de aanvang van het studiejaar moet worden ingeleverd. Omdat de procedure veel tijd kost en de voorbereiding voor de toetsen...

#23:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:30
    —
Nee, ik zou zo snel niemand weten.
In deze draad op een andere forum staan wat relevante berichten.

#24:  Auteur: Leyla! BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:55
    —
bona fides schreef:
Nee, ik zou zo snel niemand weten.
In deze draad op een andere forum staan wat relevante berichten.


Is het ALTIJD dat je zes maanden voor aanvang volgend schooljaar moet aanmelden?



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl