#1: Godslastering, ja of nee? Auteur: MterHeideBerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 10:25
    —
Godslastering, ja of nee?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Moet art. 147 Sr worden geschrapt?
Ja
72%
 72%  [ 18 ]
Nee
28%
 28%  [ 7 ]
Anders, nl.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 25

Omdat het langzamerhand toch een vrij openbare discussie is geworden, hierbij de vraag of art. 147 Sr over godslastering geschrapt moet worden. Ik denk van wel omdat het gaat om een zeer onduidelijke (en ouderwets geformuleerde) bepaling gaat en er voldoende alternatieven zijn zoals belediging.

#2:  Auteur: mr. crowley BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 10:32
    —
Van mij mag het ook geschrapt worden. Maar ik zie Donner het niet zo snel doen, want het is het geesteskind van zijn opa, die ook minister van justitie was.

#3:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 11:26
    —
Het misstaat een democratie met een scheiding van kerk en staat om deze strafwetsbepaling te hebben. Welk belang van openbare orde is er immers om godslastering te verbieden?

#4:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:02
    —
Helemaal mee eens.

#5:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:25
    —
Inderdaad
Dit is echt ouwe koek. Niet voor niets wordt het zelden of nooit vervolgd. Maar of we dat onder CDA bewind nog gaan meemaken? Daar twijfel ik aan.

#6:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:37
    —
Inderdaad, schrappen dus dat ding! Very Happy

#7:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:51
    —
Ik knip hem vast uit mijn Kluwertje Very Happy

#8:  Auteur: Ramonkey BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 20:06
    —
vuilnisman mag deze zak misschien ook mee

#9:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 1:11
    —
Zoals ik ergens anders al zei, het is gewoon een onzinnig artikel want er bestaat toch ook geen artikel met een verbod om ongelovigen te beledigen ( wat dikwijls gebeurt).

#10:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 1:17
    —
Moeder Maria, vol van genade, god zij met u, gij zijt gezegend onder allen, en gezegend is de vrucht uwer schoot, jezus. Heilige maria moeder van god, wij schrappen art 147 Sr.
Bid voor ons, zondaars, nu en in het uur van onze dood. ( ken m ook nog in wat andere talen, de originele tekst dan. Cool

#11:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 11:31
    —
Zie ook de bijdrage van ergo sum aan het politieke spotprenten-topic: klik hier

#12:  Auteur: TheMiss BerichtGeplaatst: vr 18 mrt 2005 22:17
    —
marcel schreef:
Moeder Maria, vol van genade, god zij met u, gij zijt gezegend onder allen, en gezegend is de vrucht uwer schoot, jezus. Heilige maria moeder van god, wij schrappen art 147 Sr.
Bid voor ons, zondaars, nu en in het uur van onze dood. ( ken m ook nog in wat andere talen, de originele tekst dan. Cool


amen!



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl