Loonheffingskorting bij wijziging werkgever
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: Loonheffingskorting bij wijziging werkgever Auteur: LeonR BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 22:17
    —
Ik ben van baan veranderd, maar krijg van mijn oude werkgever nog wel loon. Nu heb ik de loonheffingskorting van mijn oude naar mijn nieuwe werkgever over laten gaan. Hoeveel scheelt het ongeveer of de korting wordt geheven of niet. Krijg nu zonder de kortingen bijna 30% minder uitbetaald bij mijn oude werkgever. Is dat normaal?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 22:25
    —
Vermoedelijk wordt het salaris van je oude werkgever nu volledig in een hogere tariefschijf belast. Dan verbaast 30% mij niet. Ik denk dat je aan de hand van je loonstrookje moet kunnen uitrekenen hoeveel procent aan loonheffing wordt ingehouden, dan kun je zelf nagaan of dat kan kloppen.

#3: Re: Loonheffingskorting bij wijziging werkgever Auteur: Marco Knol BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 3:01
    —
LeonR schreef:
Krijg nu zonder de kortingen bijna 30% minder uitbetaald bij mijn oude werkgever. Is dat normaal?

Ja. Maar 't ligt ook aan de hoogte van je salaris.

@bona; nee, dat is enkel het geval met de vrije dagen die ie nog had en geheel tegen "bijzonder" tarief (42% meestal) belast worden. Wel of geen LH korting kan echt aanzienlijk schelen. De gemiddelde belastingdruk voor modaal, rekening houdend met loonheffingskorting is ongeveer 25%. Verdien je weinig, is ie lager. Zonder loonheffingskorting betaal je ineens ongeveer 35% belasting. Netto verschillen van 30% zijn bij lagere lonen dus niet ongewoon.



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl