Donner: Meer bevoegdheden tegen terrorisme
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#46:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 17:39
    —
Ik geloof zeker wel dat alle mogendheden in de wereld, dus ook Europa en Amerika, invloed op elkaar uitoefenen. Waar ik niet in geloof is het ontstaan van een Amerikaanse dictatuur.

#47:  Auteur: Remco BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 20:45
    —
Ik weet niet hoe scherp jij de ontwikkelingen in de VS volgt maar als je het van de nederlandse berichtgeving moet dan ben je niet op nauwelijks op de hoogte.

Gen. Tommy Franks heeft verklaart dat bij een volgende grote aanslag de grondwet moeten worden geschrapt en democratie plaats moet worden maken voor een militaire dictatuur.

Quote:
If that happens, Franks said, “... the Western world, the free world, loses what it cherishes most, and that is freedom and liberty we’ve seen for a couple of hundred years in this grand experiment that we call democracy.”


Link

Nou kun je wel de hele tijd conspiracy roepen maar als het aan de Bush-kliek ligt dan wordt Amerika dus na een volgende grote aanslag een militiare dictatuur. En hun mantra is "De vraag is niet of maar wanneer [er weer een aanslag plaats vindt.]

En denk maar niet dat wij hier in europa daar niks van merken.

Quote:
George Bush: "If this were a dictatorship, it would be a heck of a lot easier -just so long I'm the dictator." December 18, 2000

#48:  Auteur: MrWhite BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 21:13
    —
De Verenigde Staten zijn zowiezo geen goede voorbeeld van hoe de "strijd tegen het terrorisme" moet verlopen. Oorlog tegen terrorisme is in beginsel al een paradox. De voedingsbodem voor het stereotype terrorisme zoals wij die in het Westen bestempelen vereist op zich een grote mate van terreur.

State Department doubles estimate of '03 terror toll
http://www.iht.com/articles/526178.html

War in Iraq ‘stimulated terrorism,’ ex-U.N. weapons inspector says
http://www.msnbc.msn.com/id/6237349/

Annan: Iraq war was 'illegal'
http://edition.cnn.com/2004/WORLD/meast/09/16/iran.annan.ap/

Een effectieve manier van terrorisme bestrijding is naar huidige wereld inrichting daarom bijna onmogelijk. Het lijkt in sterke mate op een draak dat er steeds een hoofd bij krijgt elke keer als je een hoofd eraf hakt.

(In dat opzicht is het bovendien heel schijheilig om burgers op veel grotere schaal te doden onder het mom van terrorisme bestrijding, terwijl je zelf naar definitie exact hetselfde doet. "Colleteral damage" heeft daarom ook veel extreme gevolgen.)

#49:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 22:55
    —
Goed, maar nogmaals: Dan geloof jij dus dat we op een derde wereldoorlog af stevenen? Want dat is wat je met deze uitspraken betoogd. Of je moet Europa's status erg onderschatten. Ik geloof niet dat Europa zich zal laten overheersen door Amerika, in een dictatuur. net zo min als het dat deed door een Duitse dictatuur!

#50:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 2:48
    —
Dat denk ik ook niet, zeker niet met grote anti-amerika landen als Frankrijk en Duitsland..

#51:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 2:51
    —
eindelijk! een nuchtere hollander! Laughing Bow

#52:  Auteur: mr. crowley BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 10:00
    —
Niet dat ik nu angstig in bed lig voor Amerikanen of wie dan ook, maar Europa (dus ook Frankrijk en Duitsland) hebben tegen Amerika vrij weinig in te brengen. Dat is juist het probleem. Omdat Europa geen echte eenheid is, vooral op militair gebied, is Amerika zo overheersend in de wereld. Europa kan niet eens de problemen in zijn eigen regio oplossen zonder de hulp van Amerika, zie het voormalige Joegoslavië. Echter ik geloof dat de burgers van de VS het nooit zo ver laten komen dat zij door een dictator worden geregeerd. Het land is ooit gesticht door mensen die vooral met rust gelaten willen worden door de overheid.

#53:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 15:21
    —
Daar heb je best wel gelijk in mr crowley. Maar ik denk dat het allemaal wel weer mee zal vallen als het einde van de termijn Bush nadert ( duurt helaas nog effe) en er misschien eindelijk weer een Democraat wordt gekozen. De EU zal zich natuurlijk ook steeds verder ontwikkelen en zal misschien iets meer in te brengen krijgen, dat is afwachten. Hoewel dat van dat leger wel niet echt zal lukken in Europa, dus daar heb je dan toch nog wel altijd Amerika voor nodig waarschijnlijk. Maar ik vind het toch wel een goede zaak dat er dus nog genoeg, grote landen zijn in Europa die niet als schoothondje van de VS willen fungeren.

#54:  Auteur: mr. crowley BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 15:26
    —
Het zou mooi zijn als Europa eens echt als een geheel optreedt. Nu heb ik nog vaak de indruk dat sommige landen op de eerste plaats aan hun eigen belang denken. Kijk nu alleen al naar het standpunt over de oorlog tegen Irak en je ziet dat er nog een hoop te verbeteren valt.

#55:  Auteur: Remco BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 17:22
    —
Ik vraag me af of de EU en de VS niet grotendeels dezelfde agenda hebben als het om het strippen van burgerrechten en staatscontrole gaat.

Er vindt nl. achterkamertjes politiek op mondiaal niveau plaats. Daarmee komen we op het terrein van de voor het grote publiek onbekende commisies zoals de Council on Foreign Relations en de Bilderberg-commisie.

Forumgenoten lees je eens in.

#56:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 18:19
    —
Hm inderdaad, op dit moment heeft Europa nog heel wat te regelen. Maar, zoals wel vaker in dit soort gevallen, zou Amerika een dictatuur willen in Europa, dan zullen al die ''kibbelende'' partijen vrij snel de gelederen sluiten.


Remco schreef:
Ik vraag me af of de EU en de VS niet grotendeels dezelfde agenda hebben als het om het strippen van burgerrechten en staatscontrole gaat.

Er vindt nl. achterkamertjes politiek op mondiaal niveau plaats. Daarmee komen we op het terrein van de voor het grote publiek onbekende commisies zoals de Council on Foreign Relations en de Bilderberg-commisie.

Forumgenoten lees je eens in.


Daar gaan we weer...

Remco schreef:
Ik ben een samenzwerings-gek die denkt dat 9-11 een inside job is maar voor de rest gaat het best goed met me.


Eerlijk gezegd verbaast me dat niets...

#57:  Auteur: Remco BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 20:17
    —
En een pientere rechtenstudent die ze allemaal goed op een rijtje heeft...
En niet vies is van een wat zelfspot zo af en toe.

Jammer dat je niet serieus met me van gedachten wil wisselen. Ik denk het ook wel te begrijpen ook. Het zou je wereld ondersteboven kunnen zetten. Politiek is jammer genoeg veel smeriger dan ons via de media en onderwijs wordt voorgespiegelt.

Dan kun je mischien maar beter de boodschapper belachelijk maken...

#58:  Auteur: mr. crowley BerichtGeplaatst: za 20 nov 2004 12:39
    —
@Remco: Ik ben een redelijk wantrouwend iemand, maar je kunt het ook overdrijven. Jij maakt het voor sommige op dit forum wel erg moeilijk om serieus met jou van gedachte te wisselen.

En wat betreft politiek, wil ik je hier een treffende uitspraak geven van een Amerikaanse acteur die senator is geworden: "After two years in Washington, I often long for the realism and sincerity of Hollywood."

#59:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: za 20 nov 2004 17:34
    —
Inderdaad. Ik wil best serieus met je van gedachten wisselen maar dit soort complottheorieen neem ik niet serieus. Overigens is het vrij off-topic, ik dacht dat het over Nederland ging!

#60:  Auteur: Remco BerichtGeplaatst: za 20 nov 2004 22:26
    —
Ik wil graag op een serieuse manier van gedachten wisselen. Punt is: Wie bepaalt er wat serieus is en wat niet. Een complot-theorie eindigd daar waar feiten beginnen.

"The Project for a New American Century"(PNAC) is een feit. En dat er allerlei repressieve maatregelen worden doorgevoerd onder het mom van war on terror ook. Die war on terror is een uitvinding van PNAC.

Dus verdient PNAC een plaats in deze discussie.

Een tip bestudeer PNAC een begin is het Guardian-artikel van voormalig engels minister M.Meacher uit 2003.
Link

Ik hou overigs helemaal niet van complot-theorien.Waar ik van hou is de politiek waar de massa weinig van weet. De politiek die achter de schermen plaats vind zoals Iran-contra en de aanloop en aftermath van 9-11. Fahrenheit 9-11 was maar een tipje van de sluier.

En dus on topic ben ik helemaal niet blij met de nieuwe bevoegdheden van Donner. Ik weet niet of je dat programma vanavond hebt gezien over dat pamflet maar dat maakte me echt misslijk. Die Hoeksta van de commisie Haak die pleit voor allerlei nieuwe draconische maatregelen.

Je houdt het niet tegen. Maar hou je open ogen. Wij zijn de juristen van morgen.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 4 van 5

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl