Donner: Meer bevoegdheden tegen terrorisme
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#16:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: za 13 nov 2004 2:22
    —
Flash schreef:

Quote:
Als we nu die grens een stukje opschuiven om deze problemen op te lossen, iets wat naar mijn mening niet zal lukken, dan komen er wel weer ergere problemen en moet de grens weer een stukje verder geschoven worden.

Dat ben ik niet met je eens Flash. Het argument dat als je nu een grens opschuift je later weer verder gaat opschuiven is een drogredenering. Dat is iets wat mensen zo vaak gebruiken maar wat nergens op gebaseerd is. Je kan ook eenmalig een grens verleggen en het daarbij laten.

#17:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: za 13 nov 2004 2:28
    —
je zegt :zo'n vaart zal het natuurlijk niet lopen. ikging er dus vanuitdat je dat ook bedoelde met die formulering, sorry daarvoor.

@ Eva: Applause Applause Applause Good

#18:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2004 21:50
    —
Quote:
Politie verwijdert anti-islamitische pamfletten
15 November 2004 11:15:57

ENKHUIZEN (ANP) - De politie heeft afgelopen weekeinde in verschillende plaatsen in West-Friesland ongeveer veertig tot vijftig pamfletten verwijderd met teksten als ´Mohammed een pedofiel´. Een van de pamfletten is bij een moskee aan de Tureluurshof in Enkhuizen in de brievenbus gedaan.

Dat heeft de politie maandag gemeld. In totaal waren er volgens de politie drie of vier verschillende versies. Zo was er ook de versie ´Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?´ en een tekst als ´Wanneer een moslim iets zegt, is het geloofsovertuiging, wanneer een blanke iets zegt, is hij een racist en wordt hij vermoord´.

De pamfletten, die onder meer ook in Andijk en Hoogkarspel werden aangetroffen, zijn afkomstig van ´Het Westfries Legioen´. De politie zegt de organisatie niet te kennen, maar op zoek te zijn naar de personen er achter.

Ik denk dat het verruimen meer bedoeld is om dit soort excessen aan beide kanten aa nte pakken...

#19:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:17
    —
Eva schreef:
Flash schreef:

Quote:
Als we nu die grens een stukje opschuiven om deze problemen op te lossen, iets wat naar mijn mening niet zal lukken, dan komen er wel weer ergere problemen en moet de grens weer een stukje verder geschoven worden.

Dat ben ik niet met je eens Flash. Het argument dat als je nu een grens opschuift je later weer verder gaat opschuiven is een drogredenering. Dat is iets wat mensen zo vaak gebruiken maar wat nergens op gebaseerd is. Je kan ook eenmalig een grens verleggen en het daarbij laten.

Het is ongetwijfeld drogredenering, maar niettemin wel de mening die ik voor mezelf gevormd heb. En daarmee voor mij ook een reden om te zeggen dat er niet een grotere inbreuk op de privacy gemaakt mag worden op grond van dreigend terrorisme.

#20:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:38
    —
dat is wel gevaarlijk voor een jurist zeg, om zijn mening te baseren op drogredenen. Ondanks dat begrijp ik Flash'vrees wel. Maar ratio zou voor emotie moeten komen in dit geval!

#21:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:47
    —
Ik ben supergevaarlijk Razz Ratio zou inderdaad voor gevoel moeten komen, maar in sommige gevallen is dat best lastig!

#22:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:49
    —
En waarom zou het niet rationeel zijn om te verwachten dat als een grens eenmaal opgeschoven wordt (ter bescherming) die grens niet nog eens en nog eens opgeschoven zal worden als blijkt dat de eerste keer niet voldoende was voor de bescherming?

#23:  Auteur: Juul BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:49
    —
maar je moet je beleid toch ook kunnen verantwoorden naar je volk toe?
Als je dan volledig op je ratio afgaat, en niet op je gevoel, en je volk gaat wel op zn gevoel af, krijg je heel ontevreden burgers...
In dat geval kun je het beste op je gevoel afgaan, en daarbij een rationele manier vinden om te rechtvaardigen welke beslissing je neemt

#24:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 15:56
    —
Hier hebben we in Nederland geen ervaring mee; maar er kan ook eens aan de burgers uitgelegd worden waarom bepaalde beslissingen worden genomen.... da's het toppunt van verantwoording...

#25:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 17:40
    —
Het is niet rationeel omdat er geen redenen zijn om zoiets aan te nemen. Ieder geval moet op zich bekeken worden en het is niet zo dat het logisch is om aan te nemen dat de grens iedere keer opgeschoven worden.

De reden dat ik denk dat dit wel gebeurd is dus, zoals al aangegeven, vanuit mijn gevoel geredeneerd en niet vanuit de ratio.

#26:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 19:36
    —
@Flash: Applause Applause Applause Yesss

#27:  Auteur: Remco BerichtGeplaatst: di 16 nov 2004 22:20
    —
Ik ben bang dat we dezelfde kant op gaan als de VS. Waar patriot Act 1 en 2 de Amerikaanse grondwet al flink hebben aangetast.

Ik weet niet of jullie al eens van "The Project for a New American Century (PNAC)" hebben gehoort? Maar dit plan zit dus al wat langer in de koker.

Er wordt een soort Big Brother maatschappij opgezet aangestuurt vanuit de VS. Vandaar ook de id-plicht met biometrische gevens ed vanaf volgend jaar.

Maar dit plan is m.i. niets naders dan stap zoveel op weg naar een politiestaat.

#28:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 1:29
    —
jaaa en ruimtewezentjes doen al jaaaaren onderzoek naar het leven op aarde. Owh en Bush heeft zelf de aanslagen van 11 september beraad. Kennedy is door minimaal 10 man tegelijk beschoten, De Idolswinnaars staan al van te voren vast, Oh ja en voor ik het vergeet: Onze realiteit is slechts een Matrix.....

Zo ken ik er ook wel een paar dus! Wat een complot theorieen zeg, maar waar is het bewijs?

#29:  Auteur: Remco BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 9:23
    —
PNAC is geen complotheorie.

Dat zou jij moeten weten wijsneus.

#30:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 9:44
    —
En het feit dat de VS bezig is met het opschorten van grondrechten kun je echt niet een complottheorie noemen, want dat is gewoon bekend. Hoe ver het precies zal gaan weet je niet, maar ik vind het nergens voor nodig om iemand zo cynisch onderuit te halen.

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 5

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl