#1: Gedigitaliseerde studieboeken Auteur: abraxesBerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 17:39
    —
Gedigitaliseerde studieboeken
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Studieboeken moeten tevens gedigitaliseerd worden aangeboden
mee eens
69%
 69%  [ 27 ]
oneens
30%
 30%  [ 12 ]
iets anders, namelijk
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 39

Dat zou ik wel wat vinden, gedigitaliseerde studieboeken. Erg pragmatisch. Zoeken in de tekst zal vereenvoudigen en efficiënter kunnen geschieden. Dat is met name van belang. Daarnaast kan men denken aan vereenvoudiging t.a.v. het maken van een samenvatting.

#2:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 18:04
    —
Wie stemde nu weer tegen? Waarom, waarommmmm?

#3:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 18:15
    —
Inderdaad, Ctrl-F werkt niet op dode bomen, maar is dat nu voldoende reden om boeken digitaal aan te bieden?

Ik zou het in ieder geval weinig gebruiken denk ik. Tenzij het een Readius epaper apparaat is natuurlijk. Dat scheelt in het sjouwen met Kluwers.

Arnoud

#4:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 18:21
    —
Te veel naar een beeldscherm turen is slecht voor je ogen en bovendien veeel vermoeiender dan het turen in een papieren boek.

#5:  Auteur: jacq BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 19:00
    —
Helemaal mee eens. Ik zou het eigenlijk ook heel prettig vinden als elk studieboek ingesproken ook op MP3/cd zou staan. Kan je ook studeren tijdens het autorijden, fietsen, strijken Laughing en al die andere dingen die je ook nog moet doen!
Maar alleen digitaal vind ik niets, je moet wel ook een exemplaar op papier hebben, want dat leest/studeert een stuk prettiger (maar volgens mij gaat de vraag daar ook van uit).

groet,
jacq

#6:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 20:05
    —
Nou ja zeg, er staat toch tevens. Smile

De bedoeling is dat er en een boek is en een digitale versie. Een digitale versie van de integrale tekst.... de tijd is er rijp voor en het heeft echt wel voordelen.

Zo zullen we niet meer afhankelijk zijn van hetgeen de index van een boek te bieden heeft, maar is alles opzoekbaar... Zeker wanneer de index van het boek de wenselijke zoekterm niet aanstipt kan de gewenste informatie veelal sneller worden gevonden. Bovendien wordt de tekst van een boek tegenwoordig toch al niet vaak meer met gebruik van een typemachine vervaardigd, maar reeds digitaal, zodat er reeds een zekere aansluiting bestaat.

Ik zou het een veraangenaming vinden: alle geletterde materie betreffende de studie rechtswetenschappen gedigitaliseerd en geïntegreerd in 1 database. Waarbij allerlei zoekmogelijkheden en bewerkingen voor privé gebruik denkbaar zijn. Actualiseren van de materie daaronder begrepen.

#7:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 20:07
    —
De Asser kan je zonder problemen uit de Plaza halen.

#8:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 20:20
    —
Precies, laten we daar een voorbeeld aan nemen. Universiteiten investeren in een dergelijk gebeuren. En Kluwer en www.rechtspraak...De juridische praktijk geeft blijk van een dergelijk gebruik.

Vraag anders maar even aan een admin of je je stem nog kunt aanpassen... Mad Wink

#9:  Auteur: jacq BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 20:54
    —
Weet je wat ook erg handig is, de boeken kunnen veel makkelijker up-to-date worden gehouden. Smile

groet,
jacq

#10:  Auteur: Lieke V BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 20:57
    —
Dat is eigenlijk het enige voordeel wat ik zie, je kunt de boeken beter up to date houden.
Zelf ben ik er geen voorstander van, ik vind een boek veel prettiger werken, heb absoluut geen behoefte aan gedigitaliseerde boeken.
Bovendien heb ik ook niet echt moeite om iets te vinden in een boek.

#11:  Auteur: annemiekewp BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 23:10
    —
Boeken digitaal aanbieden heeft tevens als voordeel dat het goedkoper is en de bossen er niet onder lijden Very Happy . Ik heb voor gestemd, maar vind lezen van boeken prettiger dan digitaal turen.

#12:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 23:18
    —
annemiekewp schreef:
Boeken digitaal aanbieden heeft tevens als voordeel dat het goedkoper is en de bossen er niet onder lijden Very Happy . Ik heb voor gestemd, maar vind lezen van boeken prettiger dan digitaal turen.

Zonder een versie in boekvorm kost het alleen maar meer bomen, omdat het dan juist meedere malen zal worden uitgeprint.

#13:  Auteur: Cella BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 9:22
    —
Ik ben wel bang dat ze dan besluiten het gedrukte boek af te schaffen. Dus ik stem tegen... Confused

#14:  Auteur: Cella BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 9:22
    —
Overigens zou het digitaal maken van tentamens wel heel handig zijn. Scheelt een hoop strepen en pijltjes enzo. Cool

#15:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 10:38
    —
Cella schreef:
Overigens zou het digitaal maken van tentamens wel heel handig zijn. Scheelt een hoop strepen en pijltjes enzo. Cool

Heb ik geen goede ervaringen mee.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl