#31:  Auteur: MichaelmBerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 12:25
    —
Recht op euthanasie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Moet er een recht op euthanasie komen?
Ja! Mensen moeten een menswaaqrdig sterven kunnen afdwingen, mits zij aan de gestelde voorwaarden voldoen.
58%
 58%  [ 7 ]
Nee, artsen moeten vrij zijn om te weigeren.
25%
 25%  [ 3 ]
anders, namelijk:
16%
 16%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 12

@Simone: Laughing Goed gezien ! Maar toch bedoel ik daar niet perse euthanasie mee.

@Gwenny: Het verschil tussen euthanasie en wat jij nu opnoemt is het menswaardige. Wink

#32:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 12:42
    —
Serieus? Surprised

#33:  Auteur: Michaelm BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 13:10
    —
Nou ja, persoonlijk vind ik dat er meer eer te behalen valt als je je in de ochtendspits voor de trein gooit maar daar zijn dan weer maatschappelijke kosten aan verbonden hé Twisted Evil

#34:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 13:17
    —
Michaelm schreef:
voor de trein gooit

Je hebt deze week zeker niet het interview bij Pauw & Witteman gezien met de machinist die dit vaker heeft meegemaakt? Van zijn verhaal werd je echt niet vrolijk. Crying or Very sad

#35:  Auteur: Michaelm BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 13:26
    —
Dat kan zeker zo zijn en dat wil ik ook helemaal niet bagatelliseren maar het is wel iets wat gebeurd. En zolang mensen dus niet op een 'menswaardige' manier een einde aan hun leven kunnen maken zullen we er rekening mee moeten houden dat het ook niet zo snel stopt.

PS: Mijn vorige post moet eigenlijk net zo ridicuul gezien worden als de vraag waarop geantwoord werd. Wink

#36:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 20:09
    —
Michaelm schreef:
Dat kan zeker zo zijn en dat wil ik ook helemaal niet bagatelliseren maar het is wel iets wat gebeurd. En zolang mensen dus niet op een 'menswaardige' manier een einde aan hun leven kunnen maken zullen we er rekening mee moeten houden dat het ook niet zo snel stopt.
Ik ben bang dat dit niet stopt doordat er menswaardiger alternatieven zijn... Euthanasie is wel heel wat anders dan suïcide.

#37:  Auteur: Michaelm BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2007 0:30
    —
LeChat schreef:
Michaelm schreef:
Dat kan zeker zo zijn en dat wil ik ook helemaal niet bagatelliseren maar het is wel iets wat gebeurd. En zolang mensen dus niet op een 'menswaardige' manier een einde aan hun leven kunnen maken zullen we er rekening mee moeten houden dat het ook niet zo snel stopt.
Ik ben bang dat dit niet stopt doordat er menswaardiger alternatieven zijn... Euthanasie is wel heel wat anders dan suïcide.


Helemaal uitbannen kan je het natuurlijk niet maar ik ben wel van mening dat een hoop mensen die werkelijk zelfmoord plegen graag de optie van euthanasie zouden hebben aangegrepen.
Ik ben het dan ook niet met je eens dat euthanasie 'heel wat anders' dan suïcide is.



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl