Praktijkervaring
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Praktijkervaring Auteur: Aliyaah BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 14:35
    —
Hey allemaal,

Ik wil heeeeeeel erg graag praktijkervaring opdoen, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik bedoel ik heb wel een aantal advocaten kantoren bij mij in de buurt, maar ik heb nooit aan nevenacctiviteiten gedaan of wat dan ook, dus dat zal zo ie zo niet lukken.

weten jullie waar ik moet beginnen met zoeken of heeft iemand een idee??

thanxxx


Aliyaah

#2:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 15:14
    —
Je bent toch pas 19, en je moet éens beginnen met nevenactiviteiten... dus dat is op zich volgens mij geen probleem.

Zoek je een relevante bijbaan of wil je een stage doen? Dat laatste zal waarschijnlijk makkelijker gaan.
Wat denk je trouwens van vrijwilligerswerk bij de rechtswinkel?

#3:  Auteur: Aliyaah BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:18
    —
Allereerst bedankt voor je reactie.

Aangezien ik me eerst wil focussen op het behalen van mijn propedeuse dacht ik zelf aan een bijbaantje. Ik had al een klein vermoeden dat dat waarschijnlijk heel moeilijk zou gaan worden.

en wat betreft dat vrijwilligerswerk.. dat zou super zijn maar ik heb wle eens advertenties egzien van rechtswinkels en daar zochten ze tweedejaars of hoger.. dus vandaar dat ik in een dip zat..

ik heb echt geen idee wat ik aan nevenactiviteiten kan gaan doen..


ik hoop van jullie te horen

#4:  Auteur: qwerty BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:29
    —
als ik jou was, zou ik eerst mijn propedeuse halen....je hebt nog tijd zat om ervaringen op te doen Wink

#5:  Auteur: Aliyaah BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:32
    —
qwerty schreef:
als ik jou was, zou ik eerst mijn propedeuse halen....je hebt nog tijd zat om ervaringen op te doen Wink



Dat was ik in eerste instantie ook van plan... maar aan de andere kant wil ik heel rgaag praktijkervaring opdoen...

Ik hoop maar dat ik wat vind

#6:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 21:36
    —
Door in het subforum rechtshulp mensen (proberen te) helpen kan je in ieder geval al een beetje praktijkervaring op doen.

#7:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 0:01
    —
Ik wist niet dat je nog eerstejaars bent, voor de rechtswinkel vragen ze inderdaad dat je minimaal het eerste jaar hebt afgerond. Voor inhoudelijke bijbaantjes zal dat in de meeste gevallen ook wel zo zijn (op z'n minst als ongeschreven regel). Proberen kun je het altijd natuurlijk, als je het gevoel hebt dat je het goed aankan naast de studie, want dat is nog een ander aspect.. Ik kan je verzekeren dat het best zwaar is om studie te combineren met een pittige bijbaan/langdurige stage. Maar goed, als je maar gemotiveerd bent!

Bijbaantjes.. ik weet vanuit Utrecht iig dat de rechtbank daar altijd gigantisch veel open sollicitaties van studenten kreeg om te werken als buitengriffier, dan moet je eigenlijk wel een 'ingang' hebben daar om er tussen te komen.
Een vriendin van mij heeft naast de studie parttime als secretaresse gewerkt op een advocatenkantoor, natuurlijk ben je dan niet zo veel inhoudelijk bezig, maar je ziet wel vanalles langs komen en ervaart de sfeer...

En de tip van NC is natuurlijk sowieso een goeie. Wink

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 11:27
    —
Quote:
Een vriendin van mij heeft naast de studie parttime als secretaresse gewerkt op een advocatenkantoor, natuurlijk ben je dan niet zo veel inhoudelijk bezig, maar je ziet wel vanalles langs komen en ervaart de sfeer...
Dat is niet zo natuurlijk hoor. Je kunt heel erg inhoudelijk bezig zijn in zo'n baan (dat is dan wel een beetje afhankelijk van voor wie je werkt) en je leert er gigantisch veel van.

#9:  Auteur: Aliyaah BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 19:33
    —
Nemine contradicente schreef:
Door in het subforum rechtshulp mensen (proberen te) helpen kan je in ieder geval al een beetje praktijkervaring op doen.


Bedankt!!! Ik zal mijn best doen!!!

#10:  Auteur: Aliyaah BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 19:36
    —
En lechat!!! bedankt... ik weet dat het moeilijk zla wordne om een baan te vinden... Ik hoopte eigelijk omdat ik vorig jaar al een jaar hbo rechten heb gedaan, ik dacht dat het wat makkelijker zou gaan worden.. maar ik denk dat dat niet zal gaan..

dank jullie allemaal alvast voor jullie reactie...

als iemand nog ideeen heeft... ik hoor ze graag!!!

#11:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 22:50
    —
Als je in fiscaal recht geinteresseerd bent heeft Loyens & Loeff nog wel wat vacatures uitstaan. Ervaring niet vereist. Moet je even contact opnemen met een van de recruiters, want op de website zie ik ze zo niet.

#12:  Auteur: Aliyaah BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 1:19
    —
tikSimone schreef:
Als je in fiscaal recht geinteresseerd bent heeft Loyens & Loeff nog wel wat vacatures uitstaan. Ervaring niet vereist. Moet je even contact opnemen met een van de recruiters, want op de website zie ik ze zo niet.


thanx siss!! ik ga er even achteraan...

#13:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 15:23
    —
tikSimone schreef:
Quote:
Een vriendin van mij heeft naast de studie parttime als secretaresse gewerkt op een advocatenkantoor, natuurlijk ben je dan niet zo veel inhoudelijk bezig, maar je ziet wel vanalles langs komen en ervaart de sfeer...
Dat is niet zo natuurlijk hoor. Je kunt heel erg inhoudelijk bezig zijn in zo'n baan (dat is dan wel een beetje afhankelijk van voor wie je werkt) en je leert er gigantisch veel van.
Dan zal in mijn voorbeeld vast dat gedeelte tussen haakjes een rol hebben gespeeld. Wink

#14:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 22:43
    —
Mr. Green

#15:  Auteur: Ingrid2 BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 16:54
    —
Ik had mijn p ook nog niet binnen maar heb in de zomer gewoon een brief gestuurd naar een notariskantoor waarin ik heb uitgelegd dat ik begrijp dat het het kantoor eigenlijk alleen maar geld en tijd kost maar dat het voor mij wel een mooie kans zou zijn om een kijkje in hun keuken te nemen, en dat ik hoopte dat door mijn inzet ik toch enige toegevoegde waarde kon bieden. Ik had binnen 2 dagen een brief terug dat ik kon komen werken. Dat is van beide kanten bevallen en nu werk ik er gemiddeld 2 dagen per week. Af en toe zwaar, maar heel leuk! Leuker en leerzamer dan het collegebankje Wink



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl