verschil HBO rechten bij LOI en OU
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#16:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 9:55
    —
JetKroket schreef:
Absoluut, Tik. De Ou is universitair en de LOI HBO.

Kosten Ou: Per module (prijspeil 2006-2007) 220,= (per minimaal 2 tegelijk gekocht, anders 260,= per module), exclusief wettelijke toeslag van 51,= per module voor diegene die reeds een HBO of WO diploma hebben behaald.
Extra tentamenkans per module 80,=. De totale opleiding vraagt 56 modulen. Let wel: de master aan de Ou studeert duurder dan de bachelor.

Bij mijn weten is de master even duur als de bachelor. Ik betaal tenminste voor m'n master modules hetzelfde tarief. De totale opleiding kost je dus minimaal 12320.

Aan een reguliere uni betaal je ongeveer 1500 euro per jaar collegegeld. Stel dat je een studie in 8 jaar doet, dan ben je daar dus, exclusief alle boeken, 12000 kwijt.

Wat je aan boeken kwijt zou zijn, kan ik alleen maar schatten, maar misschien dat iemand als TikSimone daar iets over kan zeggen ?

#17:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:11
    —
Bij de EUR staat 6,5 jaar voor de deeltijdstudie.
Boeken:hm, dat kan nogal variëren, maar ik denk dat je wel op iets van 600 euro per jaar moet rekenen.

Verder denk ik bij LOI nou niet aan HBO, eerlijk gezegd. Vandaar die opmerking over het c.v.

#18:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:50
    —
Bij de master betaal je inderdaad hetzelfde tarief, maar er komt meer bij kijken. Verplichte bijeenkomsten (reisgeld, zeker als je op afstand woont) en een scriptie schrijven kost ook veel geld.

Ik dacht dat de LOI HBO rechten bood.

#19:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 11:40
    —
Dat schijnt ook wel zo te zijn (zie de website), maar ten eerste verbaast het me dat je dit blijkbaar in 2 of 3 jaar kunt doen (terwijl voor een standaard HBO nog steeds 4 jaar staat, hoewel dat meestal inclusief een stagejaar is) en ten tweede is het gewoon het image van de LOI wat mij betreft.

Als ik werkgever was, dan zou ik gewoon meer vertrouwen hebben wanneer iemand HEAO-MER op zijn c.v. had staan dan LOI.

Schoevers schijnt bijvoorbeeld tegenwoordig ook HBO te zijn. Yeah right! Taped

#20:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 11:50
    —
JetKroket schreef:
Bij de master betaal je inderdaad hetzelfde tarief, maar er komt meer bij kijken. Verplichte bijeenkomsten (reisgeld, zeker als je op afstand woont) en een scriptie schrijven kost ook veel geld.

Ik dacht dat de LOI HBO rechten bood.

scriptie is gewoon drie modules... En als je die paar bijeenkomsten al bezwaarlijk vindt, dan denk ik toch aan spijkers en laag water.

Overigens heb je ook in de bachelor verplichte bijeenkomsten (2x JV2, 3 x JV3, 4 x IP). Sterker nog: in de master had ik 2 verplichte bijeenkomsten voor regelgeving, verder geen enkele...

#21:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 12:32
    —
Ik ben pas bezig en moet de master dus beter bekijken. Dank voor response.

#22:  Auteur: NCH BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 10:38
    —
Daarnaast denk ik dat het studietempo bij de LOI niet reëel wordt voorgesteld. De LOI gaat uit van 60 ECTS per jaar. Dat is een fulltime tempo! Als je bij de OU 60 ECTS per jaar doet, ben je ook in drie jaar klaar.

#23:  Auteur: Mirjam28 BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 13:56
    —
Los van alle voordelen die al genoemd zijn:
Bij de OU doe je de universitaire studie. Recht op de LOI is een HBO. Je kunt er een master achter aan plakken, maar deze combinatie heeft geen civiel effect. Je kunt dan geen advocaat, officier of rechter worden.
Dus als je zoiets graag wilt kun je beter voor de universiteit kiezen.

#24:  Auteur: limara BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 12:47
    —
Hallo mensen,

Je kunt Rechten doen bij de OU en is een zelfstudie. Als je geen HBO-opleiding hebt in deze richting en je wil toch Rechten doen hoe kun je dan begrijpen hoe je de jurisprudentie moet lezen. Lijkt me erg moeilijk. Iemand tips of ervaring hiermee??

Gr.
Limara

#25:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 19:33
    —
Bij de Open Universiteit kun je rechten studeren op universitair niveau, in je eigen tempo. Zo je wilt zelfstudie. Er zijn begeleidingsbijeenkomsten. Je hoeft geen HBO- opleiding te hebben. De enige toelatingseis is 18 jaar of ouder. Kun je het niet aan, dan val je af. Jurisprudentie lezen leren je.

#26:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 21:35
    —
Limara, een handig boek is "Juridische Vaardigheden", uitgegeven door Boom Juridische uitgevers. Hulp bij het leren lezen van jurisprudentie (wat op zich niet ingewikkeld is, al moet je in het begin erg wennen aan het taalgebruik) tref je ook in dit boek aan.

Kijk maar in deze inhoudsopgave.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl