Opdr2 Groepsopdracht IER UU
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: Opdr2 Groepsopdracht IER UU Auteur: Sliffie BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2004 11:42
    —
Halloow!!

Ok! Als we dan toch bezig zijn met de groepsopdracht van IER (UU) te bespreken, zouden jullie mij dan ook kunnen helpen met opdr. 2?? Ik kan er niet echt achterkomen waarop de bevoegdheid van de COmmissie om juridische stappen te ondernemen gegrond is en welke procedure zij dan precies moeten doorlopen. Ik snap in principe het Spaanse Aardbeien-arrest wel en die artikelen zijn ook wel op deze casus van toepassing, maar verder volg ik t nog niet echt...

Please help mij!!

Dankjewel alvast!!!

#2:  Auteur: Ingeborg BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2004 13:03
    —
HoiHoi!!

Ik moet ook opdracht 2 doen!! Enne, ik heb deel A van opdracht 2 al wel, das nl. art 226 EG Daarin staat precies de procedure. Je kan ook uit boek W&W blz 271 gebruiken. Daar staat er nog meer overin. Verder heb ik dus de artikelen die geschonden zijn, dat dat de artikelen over Vrij verkeer van goederen en diensten zijn. Die staan ook ergens in t EG verdrag. Hoop dat ik je beetje heb geholpen. Ik ben nu bij deel B maar kvind het echt lastig. Kan daar nl. niet echt een procedure vinden uit het Verdrag of iets. Hmm,.dat moet ik nog even verder uitzoeken,

succes iig!

groetjes ingeborg

#3:  Auteur: Ingeborg BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2004 15:59
    —
Nou.. kheb em af hoor.. pff best lang nog over gedaan Rolling Eyes
Ist bij jou nog gelukt? Als je nog vragen hebt.... Wink

#4: Sliffie Auteur: Sliffie BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2004 19:34
    —
Heey!!

Het eerste gedeelte is mij ook gelukt!! En ik heb daar volgens mij hetzelfde als jij!! Plotseling zag ik het licht, haha. Ik zit nu alleen ook nog met het tweede gedeelte. Dus als je nog goede tips hebt?? Ik kon namelijk ook niet echt een procedure vinden. En kunnen zij een juridische stappen nemen op dezelfde gronden?? Want willen ze nou schadevergoeding omdat ze lijden onder de belemmering van het vrij verkeer van goederen en diensten of echt voor die kapotte schepen?? Want voor dat laatste kun je niet echt het EG-recht gebruiken. Zucht, ik ben helemaal in de war! Dus als je me kan helpen!! Graag!!

#5:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2004 16:21
    —
Nou daar gaan we weer, pleitnota schrijven voor Internationaal en Europees Recht...best wel lastig als je een staat moet verdedigen die allerlei mensenrechtenverdragen en milieuverdragen heeft geschonden.. Neutral



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl