Cremers Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering inzien
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Cremers Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering inzien Auteur: A.Buth BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 11:15
    —
Hallo,

Ik zou graag het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering van Cremers willen inzien op internet, de digitale versie dus.
Is dit mogelijk en zo ja, waar??


Groet,

Arjan
(student aan de Erasmus Universiteit Rotterdam)

#2:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 11:26
    —
Via het Kluwer-internetportaal misschien?

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 15:30
    —
Ik raad aan het Wetboek van de overheid in te zien, bijvoorbeeld via www.wetten.nl

#4:  Auteur: A.Buth BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 18:57
    —
Tot op heden heb het nog niet kunnen vinden. Niet via kluwer internetportaal, via wetten.nl evenmin.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:02
    —
Moet het perse Cremers zijn?
Heb je het al via de vpn-verbinding met de EUR geprobeerd? Ken je die? Waarmee je bijv. ook toegang krijgt tot Kluwer Plaza?

Kluwer vertelt me namelijk in dit document dat hij via The Knowledge Link te raadplegen is.
Zal zo ff checken, maar als ik nu via vpn inlog op de EUR-server verlies ik alle nieuwe berichten op RF Sad

#6:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:45
    —
Arjan, ik heb net even ingelogd, maar helaas. De link Plaza Juridisch en Fiscaal op de portalpagina van de UB brengt je naar The Knowledge Link (als je niet via vpn verbonden bent zie je bij het aanklikken van deze link een scherm waarin alleen om username en wachtwoord gevraagd wordt, dus sla die link anders even op of klik hem aan als je in Kluwer Plaza zit), maar daar zie ik onder Cremers alleen maar Cremers Mededingingsrecht. Sad

Voor het geval je niet bekend zou zijn met het opzetten de vpn-verbinding (of voor andere EUR-luitjes die dat niet kennen ... ik merk vaak dat men niet weet dat die mogelijkheid er is): ga naar www.erna.nl en kies dan onder het kopje Netwerk: ERNA vpn access.

Een directe link naar het opzetten van de vpn voor Win XP staat hier

Maar goed, wie weet weten de altijd behulpzame mensen van de UB of je via vpn-verbinding ook bij de door jou zo fel begeerde Cremers kunt komen?

#7:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 22:11
    —
Staat er in dat boek van Cremers dan iets anders dan in het Nederlandse Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering??

A.Buth schreef:
Tot op heden heb het nog niet kunnen vinden. Niet via kluwer internetportaal, via wetten.nl evenmin.

Waarop zoek je dan als je het via www.wetten.nl niet kunt vinden? Tik in "wetboek van burgerlijke rechtsvordering" in het veld "titel" en klik op "zoek". Op nummer 5 vind je het wetboek.

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 22:30
    —
Cremers heeft meerwaarde, aldus de uitgever. Ik citeer:

Quote:
Omschrijving
Dit deel uit de editie Cremers bevat naast de teksten van dit wetboek en de Wet op de rechterlijke organisatie ook een aantal bijlagen, zoals onder andere: Wet tarieven in burgerlijke zaken, Advocatenwet, Wet op het notarisambt en Wet op de rechtsbijstand (incl. uitvoeringsbesluiten). Daarnaast vindt u in dit deel een aantal voor de praktijk belangrijke verdragen op het gebied van de burgerlijke rechtsvordering. Uiteraard inclusief protocollen, goedkeurings- en uitvoeringswetten. U moet hierbij denken aan de diverse rechtsvorderings- en executieverdragen. Voorts is opgenomen een uitgebreid termijnenregister (van de hand van prof.mr. T.A.W. Sterk), waarin, aan de hand van een groot aantal trefwoorden, tijdsbepalingen uit wetgeving en jurisprudentie zijn vermeld. Het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering en Wet RO is verkrijgbaar in losbladige vorm, op cd-rom (CremersSelect) en on line.

#9:  Auteur: A.Buth BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 15:38
    —
Bedankt tot zover. Eigenlijk kom ik zo nog geen steek verder. Via de vpn-verbinding met de EUR had ik het al eerder geprobeerd.

Ik zoek nog even verder.... Sad

#10:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 15:44
    —
A.Buth schreef:
Ik zoek nog even verder.... Sad

Dus via www.wetten.nl lukt het je niet. Tja.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl