Garagepleintje
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Garagepleintje Auteur: Sylvestre BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 17:05
    —
Er zit mij iets dwars. Ik ben de eigenaar van een garage, gesitueerd op een pleintje met tien andere garages. Elf garages in totaal dus.
Na de heftige regenval in augustus, heeft een eigenaar van een garage (gelegen aan de tegenoverliggende zijde van het pleintje) het plan opgevat om het hele pleintje te gaan verhogen, zodat hij (en enkele anderen) geen waterschade meer heeft. Meneer heeft natuurlijk geen zin alleen voor de kosten op te draaien, en heeft daarom alle bewoners verzocht te delen in de kosten. Ik kreeg dan ook het vriendelijke verzoek (per email) even 1000 euro over te maken, 'want al die anderen doen het ook, dus het moet'. Ik zelf heb geen last van waterschade.
De vraag is nu: ben ik wettelijk verplicht tot betaling? Mijn garage veroorzaakt niet zijn schade, en er is ook geen VVE (oid) voor het pleintje opgericht. Hij kan mij toch niet verplichten bij te dragen? Of wel?

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 23:21
    —
Lijkt mij niet. Zou niet redelijk en billijk zijn, helemaal nu je blijkbaar wordt geconfronteerd met een voldongen feit.

Van wie is die grond trouwens? Is die niet van de gemeente ofzo? Je kunt toch niet zomaar de boel gaan ophogen? Moet daar geen vergunning voor komen?



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl