Mooie kans: vragen stellen aan kantonrechter
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Mooie kans: vragen stellen aan kantonrechter Auteur: Martine BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 18:07
    —
Hoi forummers,

Morgen heb ik samen met een studiegenoot de mogelijkheid om, na het bijwonen van een aantal arbeidszaken, vragen te stellen aan een kantonrechter over het arbeidsrecht, en met name de ontbinding van een arbeidsovereenkomst. Wij hebben eigenlijk al een lijst met vragen, maar ik vroeg me af of jullie ook nog (academische) arbeidsrechtelijke kwesties weten die leuk zijn om aan een kantonrechter voor te leggen. Uiteraard worden jullie op de hoogte gehouden van de antwoorden.
Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Martine.

#2:  Auteur: Michaelm BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 18:17
    —
Hmm Smile

Hoe wordt de inspanningsverplichting van een uitzendbureau gecontroleerd als het uitzendbureau duidelijk de uitzendkracht niet meer aan een baan wil helpen ?
Men dient naar de geschillencommissie van de ABU te gaan en moet vervolgens tekenen dat men de uitspraak van de geschillencommissie niet aan zal vechten en als definitief zal zien of iets in die strekking.
Vervolgens is er een zitting van 3 kwartiertjes en wordt de helft van de voorbereide papieren weer teruggegeven met de mededeling 'we hebben ze ingezien, het is goed zo'.
Opgenomen gesprekken die bewijzen dat het uitzendbureau liegt worden helemaal niet aangehoord. Men schetst doodleuk dat een opname van het gesprek waar het geschil om gaat wel nuttig zou zijn geweest. Een gesprek tussen een meerdere en mij zonder getuigen.

#3: Re: Mooie kans: vragen stellen aan kantonrechter Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 19:09
    —
Martine schreef:
Hoi forummers,

Morgen heb ik samen met een studiegenoot de mogelijkheid om, na het bijwonen van een aantal arbeidszaken, vragen te stellen aan een kantonrechter over het arbeidsrecht, en met name de ontbinding van een arbeidsovereenkomst. Wij hebben eigenlijk al een lijst met vragen, maar ik vroeg me af of jullie ook nog (academische) arbeidsrechtelijke kwesties weten die leuk zijn om aan een kantonrechter voor te leggen. Uiteraard worden jullie op de hoogte gehouden van de antwoorden.
Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Martine.


Hey Martine, wat leuk dat je dit met ons wilt delen!
Een impressie van de dag met de leukste vragen & antwoorden zou natuurlijk helemaal top zijn!
Ik zit momenteel niet zo in het arbeidsrecht, maar als er vanavond ineens nog Grote Vragen opdoemen zal ik ze opschrijven.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl