Online grote lappen lezen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Online grote lappen lezen Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 14:56
    —
Ik heb trouwens een grondige hekel aan grote lappen tekst online lezen.. dat werkt echt niet...

Oorspronkelijk reacties bij dit onderwerp.

#2:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 16:36
    —
Digitaal lezen vind ik ook minder prettig, maar snel een artikel op bruikbaarheid 'scannen' en vervolgens afdrukken vind ik minder belastend (en papierverspilling) dan bijvoorbeeld papieren arrestenbundels doorploegen.

Gwen

#3:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 16:51
    —
Ow zeker... maar ik heb bijv. wel de voorkeur voor een papieren tijdschrift in tegenstelling tot online..

#4:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 17:37
    —
Ik geef ook absoluut de voorkeur aan een papieren tijdschrift. Het AA staat naar mijn weten ook online, maar dat vind ik online (ook gezien de woordkeuze e.d.) zeer moeilijk te lezen zonder de draad kwijt te raken. Zelfde geldt voor arresten en wetswijzigingen.

Gwen

#5:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:18
    —
Eigenlijk went dat wel na een tijdje (vooral bij gebruik van e-books). Maar het genot van een boek/tijdschrift in je handen is toch apart Yesss

#6:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:24
    —
Grappig dat zoveel commentaar komt op online lezen.

Binnen de uitgeverswereld zitten de meesten op de lijn: papier eruit - online erin.

De gedachte is o.a. dat de juristen die ontstaan uit de generatie die nu studeert allemaal opgegroeid zijn met spelletjescomputers, sms en chatten ... dus die willen alles alleen elektronisch.

Blijkbaar is dat een niet geheel juist beeld??

#7:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:33
    —
Blijkbaar Smile. Zeg nou zelf, wat is lekkerder?:

1 - Op een zonnig terrasje met een boek.
2 - Op een zonnig terrasje met een laptop.

Razz

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:33
    —
Als "snufjesliefhebber" (heb bijv. al jaaaaaren een ebook, een Rocket om precies te zijn) kan ik je vertellen dat ik bij de electronische versies de voordelen van strepen en omvouwen etc mis. In mijn ebook kun je bijvoorbeeld wel markeren, maar het zoekt toch even minder makkelijk terug dan in een echt boek. Bovendien leest het niet altijd even makkelijk, bijvoorbeeld omdat er licht op je scherm valt. Groot voordeel is wel dat je een heleboel boeken in uiterst compacte vorm kunt meenemen.
Echter, het paginaoverzichtsbeeld is toch wat minder dan bij een echt boek of tijdschrift.

#9:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:38
    —
Rocket was zelfs nog van voor de Commodore 64? Razz

#10:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:55
    —
Ja net na het steenhouwen... hihi... vandaar de naam Wink

#11:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 23:59
    —
Laughing

Je ziet er nog erg jong uit! Wink

#12:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 22:16
    —
Ik mis inderdaad ook het strepen en inderdaad het overzicht.. Althans, als ik een tekst intensief moet lezen....

#13:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:36
    —
OK, hele boeken kan ik me iets bij voorstellen. Toch ... een tijdschriftartikel online lezen (of offline als PDF) kan an sich toch wel?

Ooit heb ik een heel boek op mijn toenmalige Palm IIIc gelezen. Liggend op een balkon ergens in de zwitserse Alpen was de Palm duidelijk lichter dan het boek. En ... geen omslaan van blaadjes, automatisch scrollen aan op je eigen leessnelheid en leze maar. Je kunt bookmarks plaatsen dus geen gedoe met omgevouwen pagina's.

Onderstussen is de techniek stukken verder, er kan ook meer. Zelf aantekeningen maken in de marge, markeren met verschillende kleuren ... van alles.

Snel op steekwoorden door een grote bak boeken, tijdschriften en databanken speuren kan heel snel informatie ophoesten. Ik kan me echter ook voorstellen dat het prettig is om een gewoon boek vanaf papier te lezen.

#14:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:45
    —
Het probleem waar ik tegenaan loop bij digitaal lezen is het zeer snel flikkeren van het beeldscherm, het oplichten van het scherm, de 'korreligheid' van de letters en natuurlijk crashen Razz.
En daar komt bij dat een laptop en/of pc relatief zwaarder is dan een boek en m.i. minder lekker leest in een luie stoel.

Als 'opzoekmedium' e.d. is een computer uiteraard ideaal, maar als er veel gelezen moet worden prefereer ik toch papier boven een beeldscherm.

Gwen

#15:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:47
    —
Gwenny schreef:
Het probleem waar ik tegenaan loop bij digitaal lezen is het zeer snel flikkeren van het beeldscherm, het oplichten van het scherm, de 'korreligheid' van de letters en natuurlijk crashen Razz.

Ik denk dat dat geen probleem is bij digitaal lezen, maar meer een probleem betreffende de kwaliteit van je pc/laptop, danwel je beeldscherm. Nieuwe aanschaffen misschien?



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl