Online grote lappen lezen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#16:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:52
    —
Ik geef het als een persoonlijke mening. En daar komt bij dat ik achter tal van nieuwe moderne laptops en PC's en andere computers zit en telkens tegen voornoemde zaken aanloop.

Het is voor mij dus niet nodig om een nieuw beest aan te schaffen.

Gwen

#17:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:53
    —
Plussus schreef:
automatisch scrollen aan op je eigen leessnelheid en leze maar.

Tekst die doorschuift terwijl je leest? Is dat niet erg irritant?

#18:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:59
    —
Nee ... ik vond het wel prettig ... toen ik het eenmaal op de juiste snelheid had staan. Maar voor ik dat zover had was ik wel even zoet. Very Happy

#19:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 8:23
    —
Die kantelbare schermen die je op A-4 staand formaat kunt zetten zouden een oplossing kunnen zijn, want dan kun je wel makkelijk een hele pagina lezen. Helaas zie je die niet zo veel.

#20:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 10:11
    —
Draaibare schermen zijn er nog steeds. Zover ik weet levert Samsung ze, met een programma om je pc te laten begrijpen dat het beeld smal en hoog is geworden.

Maar ... als het dus om de leesbaarheid gaat lijkt me een oplossing waarbij de tekst in kolommen ingedeeld wordt veel simpeler. De krant doet het al eeuwen. Software moet dat ook voor je kunnen regelen.

Misschien een aardige tip richting uitgevers om daar eens een Euro of wat in te stoppen.

#21:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 22:56
    —
Ik denk dat het e-book fenomeen zich eerder sneller zal verspreiden via mobieltjes dan pc's. Via mobieltjes is het namelijk veel makkelijker om e-books te koop aan te bieden/ te kopen.

Nu ik er aan denk...niet iedereen heeft een 'groot' beeldscherm op zijn/haar mobieltje, dus dat gaat wel erg ten koste van het leesplezier Sad

#22:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 7:32
    —
Bij Plussus niet blijkbaar, want die las vanaf een Palm. Maar mij lijkt het niks.

#23:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 9:27
    —
Lezen vanaf een Palm valt nog wel mee denk ik. Je kunt er ook ongetwijfeld de lettergrootte op veranderen. Moeilijker is het als je een mobieltje met een normaal scherm gebruikt.

#24:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 11:53
    —
De Palm kent inderdaad verschillende letterformaten. Helemaal het ideaal is het niet hoor ... ik verzamel nog steeds boeken Wink

Voor zakelijke informatie kan ik me wel vinden in lezen vanaf het scherm. Voor sommige info is de pc en internet een zegen ... neem b.v. stamboomonderzoek ... voorheen langs alle archieven, nu op jouw moment achter je scherm en snuffelen maar.

Nadeel van onlinegedoe is het wegvallen van menselijk contact. Maar ja, dat heb je met dit forum ook ... je praat met mensen die je niet ziet.

De zakelijke markt gaat steeds meer elektronisch doen naast het papier ... tijdens je studie zal je daar toch ook al mee moeten werken om niet in een vreemde wereld te stappen na je studie.

#25:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 15:28
    —
Wij van de elektronische generatie hebben daar helemaal geen moeite mee hoor Wink

#26:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 21:10
    —
Dan zijn er dus duidelijk twee groepen te onderscheiden. De ene groep vindt het lezen van lappen tekst op een scherm niet heel prettig en prefereert toch papier. De andere groep is blijkbaar al zo vergroeid met toetsenbord en beeldscherm dat e.e.a. operatief verwijderd moet worden bij een migratie naar een nieuw Operating Systeem Laughing

Maar zonder dollen: in de praktijk zie ik toch vaak dat men papier gebruikt met elektronisch als snel zoekmiddel.

Papier kan je openleggen en naast elkaar leggen. Dat is met elektronisch wat lastig, tenzij je een "warroom" maakt met 16 beeldschermen of zo.

#27:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 21:35
    —
Veel elektronische dingen zijn mega handig, snel door hopen informatie zoeken.. snel door stapels scannen of er iets belangrijks/nuttigs tussen zitten etc. etc. Maar met grote lappen tekst die aandachtig gelezen moeten worden... Volgens mij is van een beeldscherm lezen gewoon een stuk vermoeiender voor je ogen...

#28:  Auteur: Plussus BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 21:49
    —
Dat is maf .. je hebt zelf bijna 1700 berichten op dit forum geplaatst ... dus je hebt minimaal net zoveel berichten gelezen Laughing

Geintje uiteraard ... want meestal zijn het niet bepaald lappen tekst ... al doe ik mijn best lekker lange antwoorden te tikken Rolling Eyes

Persoonlijk denk ik dat papier en elektronisch naast elkaar zal blijven bestaan. Elektronisch kan wel meer dan papier ... je kunt namelijk in een fractie van een minuut een encyclopedie full text doorzoeken ... en ook nog op een slimme manier.

Doe dat maar eens met de hand door een stapel papier.

#29:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 22:14
    —
Alle discussies met echt lange teksten sla ik dan ook altijd over Wink

#30:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 23:03
    —
Bijdie trainingen "schrijven voor het web" (of het maken van elektronische nieuwsbrieven) benadrukken ze wel keer op keer dat electronische tekst veel korter moet en anders wordt opgezet.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl