Studieboeken: een mega investering
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Studieboeken: een mega investering Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:22
    —
tikSimone schreef:
Ook deze werkende vindt de studentenkorting heel interessant hoor.


Logisch! Collegegeld, boeken, readers... het kost allemaal een klein fortuin...
Vooral boeken is elke keer weer een mega investering..

Moderatie: oorspronkelijk een reactie in Tijdschriftprijzen: studentenkorting zinvol?

#2:  Auteur: RemcoJansen BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:27
    —
MiriamvL schreef:
tikSimone schreef:
Ook deze werkende vindt de studentenkorting heel interessant hoor.


Logisch! Collegegeld, boeken, readers... het kost allemaal een klein fortuin...
Vooral boeken is elke keer weer een mega investering..


Boeken een investering? Ik leen de verplichte studieboeken uit de UB, je moet ze dan wel tijdig reserveren. Heeft me een hoop euris bespaard.
Vaak moet je uit een studieboek slechts enkele hoofdstukken bestuderen, vaak is het dan goedkoper om daarvan kopietjes te maken.

#3:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:35
    —
Nee hoor... Wij lezen vrijwel altijd het hele boek... En de studieboeken worden bij ons niet uitgeleend... Daarbij vind ik het ook gewoon prettig het boek te hebben, kan je nogeens iets nazoeken/ -lezen.. Maar het kost wel veel geld..

#4:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:44
    —
MiriamvL schreef:
Maar het kost wel veel geld..

Vandaag weer in mijn ribben gevoeld Crying or Very sad

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 23:12
    —
MiriamvL schreef:
Daarbij vind ik het ook gewoon prettig het boek te hebben

Ik ben ook erg blij met mijn 5e druk van Corstens die qua kleurzetting en vormgeving zo mooi bij de 4e druk past.

#6:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 7:54
    —
Volento Deo schreef:
Vandaag weer in mijn ribben gevoeld Crying or Very sad

Ik mis er eentje.

#7:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 8:07
    —
bona fides schreef:

Ik ben ook erg blij met mijn 5e druk van Corstens die qua kleurzetting en vormgeving zo mooi bij de 4e druk past.


Hihi Laughing Precies, dat soort dingen, een boek van 50 euro, amper 1,5 jaar na koop is het ding niet meer bruikbaar en word je geacht de 5e druk aan te schaffen... Dat is echt typisch voor rechten..
Ik denk dat je in Leiden zo'n 200 euro per trimester kwijt bent aan boeken, en nog 100 euro aan readers, werkboeken, syllabi Mad

#8:  Auteur: RemcoJansen BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 9:22
    —
MiriamvL schreef:
bona fides schreef:

Ik ben ook erg blij met mijn 5e druk van Corstens die qua kleurzetting en vormgeving zo mooi bij de 4e druk past.


Hihi Laughing Precies, dat soort dingen, een boek van 50 euro, amper 1,5 jaar na koop is het ding niet meer bruikbaar en word je geacht de 5e druk aan te schaffen... Dat is echt typisch voor rechten..
Ik denk dat je in Leiden zo'n 200 euro per trimester kwijt bent aan boeken, en nog 100 euro aan readers, werkboeken, syllabi Mad


In Nijmegen gebeurt dat ook zo! Het liefst schrijven de docenten hun eigen boeken voor, kunnen zij lekker vangen. En dan uiteraard elk jaar een nieuwe druk... geen wonder dat Kluwer rijk wordt...

#9:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 10:55
    —
Vijfde druk van Corstens zal vanaf vandaag ook weer te bewonderen zijn in mijn boekenkast Very Happy (ook naast de 4de druk Yesss). Deze zal echter wel gesponsord worden door een engeltje Very Happy Angel

#10:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 11:13
    —
MiriamvL schreef:
Ik denk dat je in Leiden zo'n 200 euro per trimester kwijt bent aan boeken, en nog 100 euro aan readers, werkboeken, syllabi Mad

Semesters vanaf dit jaar...

Tentamenrooster al gezien? 10 ECTS Strafrecht op 18-12-2006, 10 ECTS Int. Recht op 19-12-2006.

En als je nog 2e jaarsvakken moet: 10 ECTS Verbintenissen op 20-12, 10 ECTS Economie op 21-12.

Terwijl de hele tentamenperiode een week of 5 duurt!?

#11:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 17:41
    —
Ja, echt heel handig weer (ik moet economie nog doen) *zucht*
En dan in januari in het midden van de maand nog een tentamen, en de rest van de maand uit mijn neus eten Rolling Eyes want het is natuurlijk weer tekort om bijv. stage te lopen oid.. En de hertentamens zijn dan, welgeteld, een half jaar later... (hoewel ik dit jaar grootste plannen heb om gewoon weer alles in een keer te halen... die hers in augustus beviel toch niet zo goed...)

#12:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 17:42
    —
Overigens klopt het wel, wat ik ben nu 300 euro per semester aan boeken kwijt Cool

#13:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 22:38
    —
bona fides schreef:
Ik ben ook erg blij met mijn 5e druk van Corstens die qua kleurzetting en vormgeving zo mooi bij de 4e druk past.

Haal dat vak dan ook in 1 keer, man Wink

#14:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 22:48
    —
Dat zie je verkeerd Simone.. Kijk, in 2004 hadden we Inleiding straf- en strafproces, in 2005 kwam de nieuwe druk van Corstens, in 2006 volgt het (vervolg)vak Straf- en strafprocesrecht waar je weer die nieuwe Corstens voor nodig hebt.... Rolling Eyes Ik denk dat ik het stiekem toch bij de oude houd...

#15:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 22:51
    —
Aha, zit het zo. Wij hadden voor Inleiding een ander boek dan voor Formeel.
En verder grijp ik natuurlijk graag elke kans bona fides even te plagen.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 5

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl