It's payback time!!!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#16:  Auteur: Michael BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 14:38
    —
bona fides schreef:
Michael schreef:
Naar wie/wat verwijst hanc?

Zie hier.


Dank.

#17:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 17:39
    —
Arnoud Engelfriet schreef:
Deze poster is bedoeld voor dat publiek (zie originele site). Het is tenslotte voor de Tj-biljetten, teruggaaf van belasting voor jongeren. Die hebben allemaal net vakantiewerk gedaan en recht op teruggaaf. Om hen daarop te wijzen middels een Duke Nukem-imitatie vind ik wel goed gevonden.

Goed punt. En als Duke Nukem zelf niet wordt geparodieerd (directe verwijzingen zijn verdwenen), dan toch wel het genre waarvan Duke Nukem deel uitmaakt.

Quote:
De Memorie van Toelichting is er erg kort over, en ook de boeken die ik heb (Spoor Verkade Visser, Wichers Hoeth) gaan heel kort in op wat een parodie is en wat toegestaan moet zijn.

Ik heb inmiddels in de gaten dat het een erg recente bepaling is, en dat de minister het graag aan de rechtspraak overlaat om deze in te vullen, met daarbij nog opgemerkt dat de rechter eens naar het buitenland zou kunnen kijken. In dat buitenland zijn de meningen ook niet bepaald eensluidend.

Quote:
Maar goed, een ervaren auteursrecht-jurist vertrouwde me eens toe "het mag als de rechter het grappig vindt".

Een duidelijk criterium, althans voor de rechter Wink.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl