|
Auteur |
Bericht |
eriktheman
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 12:35 Onderwerp: schulden |
|
|
Hoi ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom:
Stel je beroept je op de Wsnp. Je hebt een bedrijf met een ander opgestart waarvoor je een auto nodig hebt.
Hiervoor wordt een krediet afgesloten bij de garage.
Je partner van het bedrijf waarmee je deze hebt opgestart staat borg voor deze lening.
Wat is dan de postitie van deze borg?
bij voorbaat dank.
Eric |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 13:21 Onderwerp: |
|
|
Die borg zal door de verstrekker van de lening aangesproken worden. Hierdoor onstaat een vordering van de borg op de saniet, die als reguliere vordering meegenomen zal worden in het verificatieproces. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 16 feb 2007 21:43 Onderwerp: Re: schulden |
|
|
Als saniet mag je geen nieuw schulden aangaan, volgens mij. En als er vermogen zou zijn (voor starten van een bedrijf heb je dat toch wel nodig, anders is het bedrijf niet van jou en de zakenpartner) dan zou dat naar de schuldeisers moeten.
Dus het lijkt mij toe dat de saniet deze lening helemaal niet kan afsluiten, ook al is er een borg. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 17 feb 2007 2:49 Onderwerp: |
|
|
De casus moet vermoedelijk zo gelezen worden dat de schuld is aangegaan voordat de schuldenaar gesaneerd werd. Dan lijkt het antwoord van StevenK me wel te kloppen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|