scriptie onderwerp arbeidsrecht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: scriptie onderwerp arbeidsrecht Auteur: vivian85 BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 12:26
    —
momenteel bezig met de master recht, arbeid en gezondheid. Ben zoekende naar een goed scriptie onderwerp. Zit zelf richting aansprakelijkheid van de werkgever, privacy van de werknemer op de werkplek of verslaving van de werknemer, te denken. weet niet zo goed welk onderwerp het beste is voor een scriptie.

ook is aansprakelijkheid natuurlijk erg breed, je kan denken aan aansprakelijkheid binnen werktijd, buiten werktijd, psychische schade etc. wat dan het beste is om een hele scriptie over te schrijven kan ik ook niet goed inschatten.

misschien hebben jullie nog tips voor me?

dank je!!

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 19:18
    —
Verslaving van de werknemer vind ik wel een heel interessant onderwerp!!
Moet het persé verbonden worden met aansprakelijkheid?

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 22:28
    —
Verslaafd aan het werk?

#4:  Auteur: vivian85 BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 10:36
    —
haha nee... een werknemer die bijvoorbeeld een alcoholverslaving heeft. hij komt daardoor misschien vaker te laat, of meldt zich vaak ziek, of is niet meer bekwaam in zijn werk. hoe sta je dan als werkgever? sommige schrijvers redeneren dat een verslaving een ziekte is, waardoor er een opzegverbod geldt. inderdaad een interessant onderwerp!! maar denk dat er niet genoeg over te vinden is voor een hele scriptie.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 18:02
    —
Mwah, weet ik eigenlijk nog niet zo. En een scriptie is tegenwoordig toch maar iets van 30 pagina's?

Je kunt ook nog de kant belichten in hoeverre een werkgever verplicht zou moeten zijn het uiten van verslavingsgedrag te voorkomen. Heb zelf wel eens met de situatie te maken gehad dat in de vergaderzalen koelkasten met bier en wijn stonden (in verband met borrels), maar dat tot onze spijt geconstateerd moest worden dat de flessen telkens een beetje leger werden, ook al was er al een tijdje geen borrel.

En wat te denken van de verslaving roken? Je hebt toch de hele discussie of rokers langer moeten werken omdat ze tussendoor naar buiten of naar een rookruimte gaan om een sigaret te nemen? In hoeverre staat een werkgever juridisch sterk als hij die werknemers verplicht om bijv. een half uur langer te werken?

En zo is er vast nog wel het nodige te bedenken.

#6:  Auteur: torilion BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 0:59
    —
actueel en interessant bovendien is natuurlijk de aansprakelijkheid voor de werkgever bij burn-out door overbelasting! en dan met name waar ligt de grens, een grijs gebied en een problematiek die in de praktijk veel voorkomt...

#7:  Auteur: karin2007 BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 19:15
    —
Ook voor mij is het tijd om mijn eindscriptie te schrijven. ik heb voor mijn vorige studie al een sriptie geschreven en weet hoe belangrijk het is om een goed onderwerp te hebben. Afbakening is echt heel belangrijk.
Het lijkt mij o.a. leuk om iets met de Wet Aanpassing Arbeidsduur te doen...maar ja, de vraag is altijd wat....
Als iemand suggesties heeft?



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl