Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Online grote lappen lezen
Moderators: de Webmeester, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geef het als een persoonlijke mening. En daar komt bij dat ik achter tal van nieuwe moderne laptops en PC's en andere computers zit en telkens tegen voornoemde zaken aanloop.

Het is voor mij dus niet nodig om een nieuw beest aan te schaffen.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Plussus schreef:
automatisch scrollen aan op je eigen leessnelheid en leze maar.

Tekst die doorschuift terwijl je leest? Is dat niet erg irritant?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee ... ik vond het wel prettig ... toen ik het eenmaal op de juiste snelheid had staan. Maar voor ik dat zover had was ik wel even zoet. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 8:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die kantelbare schermen die je op A-4 staand formaat kunt zetten zouden een oplossing kunnen zijn, want dan kun je wel makkelijk een hele pagina lezen. Helaas zie je die niet zo veel.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Draaibare schermen zijn er nog steeds. Zover ik weet levert Samsung ze, met een programma om je pc te laten begrijpen dat het beeld smal en hoog is geworden.

Maar ... als het dus om de leesbaarheid gaat lijkt me een oplossing waarbij de tekst in kolommen ingedeeld wordt veel simpeler. De krant doet het al eeuwen. Software moet dat ook voor je kunnen regelen.

Misschien een aardige tip richting uitgevers om daar eens een Euro of wat in te stoppen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat het e-book fenomeen zich eerder sneller zal verspreiden via mobieltjes dan pc's. Via mobieltjes is het namelijk veel makkelijker om e-books te koop aan te bieden/ te kopen.

Nu ik er aan denk...niet iedereen heeft een 'groot' beeldscherm op zijn/haar mobieltje, dus dat gaat wel erg ten koste van het leesplezier Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 7:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij Plussus niet blijkbaar, want die las vanaf een Palm. Maar mij lijkt het niks.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lezen vanaf een Palm valt nog wel mee denk ik. Je kunt er ook ongetwijfeld de lettergrootte op veranderen. Moeilijker is het als je een mobieltje met een normaal scherm gebruikt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Palm kent inderdaad verschillende letterformaten. Helemaal het ideaal is het niet hoor ... ik verzamel nog steeds boeken Wink

Voor zakelijke informatie kan ik me wel vinden in lezen vanaf het scherm. Voor sommige info is de pc en internet een zegen ... neem b.v. stamboomonderzoek ... voorheen langs alle archieven, nu op jouw moment achter je scherm en snuffelen maar.

Nadeel van onlinegedoe is het wegvallen van menselijk contact. Maar ja, dat heb je met dit forum ook ... je praat met mensen die je niet ziet.

De zakelijke markt gaat steeds meer elektronisch doen naast het papier ... tijdens je studie zal je daar toch ook al mee moeten werken om niet in een vreemde wereld te stappen na je studie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 15:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij van de elektronische generatie hebben daar helemaal geen moeite mee hoor Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zijn er dus duidelijk twee groepen te onderscheiden. De ene groep vindt het lezen van lappen tekst op een scherm niet heel prettig en prefereert toch papier. De andere groep is blijkbaar al zo vergroeid met toetsenbord en beeldscherm dat e.e.a. operatief verwijderd moet worden bij een migratie naar een nieuw Operating Systeem Laughing

Maar zonder dollen: in de praktijk zie ik toch vaak dat men papier gebruikt met elektronisch als snel zoekmiddel.

Papier kan je openleggen en naast elkaar leggen. Dat is met elektronisch wat lastig, tenzij je een "warroom" maakt met 16 beeldschermen of zo.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Veel elektronische dingen zijn mega handig, snel door hopen informatie zoeken.. snel door stapels scannen of er iets belangrijks/nuttigs tussen zitten etc. etc. Maar met grote lappen tekst die aandachtig gelezen moeten worden... Volgens mij is van een beeldscherm lezen gewoon een stuk vermoeiender voor je ogen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is maf .. je hebt zelf bijna 1700 berichten op dit forum geplaatst ... dus je hebt minimaal net zoveel berichten gelezen Laughing

Geintje uiteraard ... want meestal zijn het niet bepaald lappen tekst ... al doe ik mijn best lekker lange antwoorden te tikken Rolling Eyes

Persoonlijk denk ik dat papier en elektronisch naast elkaar zal blijven bestaan. Elektronisch kan wel meer dan papier ... je kunt namelijk in een fractie van een minuut een encyclopedie full text doorzoeken ... en ook nog op een slimme manier.

Doe dat maar eens met de hand door een stapel papier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alle discussies met echt lange teksten sla ik dan ook altijd over Wink
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bijdie trainingen "schrijven voor het web" (of het maken van elektronische nieuwsbrieven) benadrukken ze wel keer op keer dat electronische tekst veel korter moet en anders wordt opgezet.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds