Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 8:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zorgverzekering wil kosten verhalen na mishandeling
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mike1985

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 14:43    Onderwerp: Zorgverzekering wil kosten verhalen na mishandeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb 3 jaar terug een conflict gehad met een klasgenoot en na heftige woorden werd dit een vechtpartij. Bij deze brak ik zijn kaak...
Aangezien ik de eerste klap gaf ging ik op voor mishandeling en werd veroordeeld tot een taakstraf van 50 uur en moest ik het slachtoffer 1000 euro betalen. ( Er werd veel meer ge-eist, ik meen rond de 4000 euro )

Ik had mijn straf gedaan, slachtoffer betaalt... en in het vervolg mezelf voorgenomen als ik weer in zo'n situatie komt dat ik wel gewoon fijn afwacht en die persoon ev. mijn kop laat verbouwen... dat schijnt dan de betere oplossing te zijn.

In ieder geval krijg ik sindsdien ook 1 keer per jaar een brief van zijn verzekering die 4468 euro in schaadde heeft opgelopen en dat ik dit moet betalen. Ik heb het een aantal jaren kunnen rekken omdat ik gewoon niet kan betalen, ik ben maar een student, van mijn studiefinancieering betaal ik mijn schoolgeld...
Laatste keer dreigde ze met een deurwaarder, en weer een uur aan de telefoon gehangen hebben ze me weer een jaar uitstel gegeven.

Vandaag, kreeg ik weer een brief van ze hierover... en ik weet het niet meer. Ik snap nog steeds niet hoe hun die kosten op mij kunnen verhalen, ik heb toch mijn straf gedaan? Ben ik nou aansprakelijk voor dit, of ben ik dat niet? Of ben ik gewoon voor de rest van me life ***** =_=
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, je bent aansprakelijk.

Je straf is alleen, of vooral, 'leedtoevoeging' voor het feit dat je een strafrechtelijke bepaling hebt overtreden.

Maar door die bepaling te overtreden, heb je ook een onrechtmatige daad gepleegd en voor de gevolgen (schade) daarvan ben je daarom civielrechtelijk aansprakelijk.
Bekijk de homepage
Mike1985

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Je straf is alleen, of vooral, 'leedtoevoeging' voor het feit dat je een strafrechtelijke bepaling hebt overtreden.

Maar door die bepaling te overtreden, heb je ook een onrechtmatige daad gepleegd en voor de gevolgen (schade) daarvan ben je daarom civielrechtelijk aansprakelijk.

En hoe moet ik dan in godsnaam komen aan 4500+ euro... heb geen inkomsten niks. Moet ik dan stoppen met mijn hbo opleiding alleen omdat hun, hun geld willen? En werken is op moment echt geen optie, ben al blij als ik 5 minuten tijd heb om naar de wc te gaan ...
Van mijn stufi kan ik als ik al die maanden spaar net mijn schoolgeld betalen...

Zoals ik het nu ziet... Je maakt 1 keer een misstap en yer screwed for life.
En waarschijnlijk gaat dit dan dalijk zover dat ik mijn opleiding wel ken vergeten...
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mike1985 schreef:
StevenK schreef:

En hoe moet ik dan in godsnaam komen aan 4500+ euro... heb geen inkomsten niks. Moet ik dan stoppen met mijn hbo opleiding alleen omdat hun, hun geld willen? En werken is op moment echt geen optie, ben al blij als ik 5 minuten tijd heb om naar de wc te gaan ...
Van mijn stufi kan ik als ik al die maanden spaar net mijn schoolgeld betalen...

En waarschijnlijk gaat dit dan dalijk zover dat ik mijn opleiding wel ken vergeten...

Het beste kun je contact opnemen met die verzekeraar en je situatie uitleggen en vragen of uitstel mogelijk is tot na de afronding van je opleiding.
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of een voordelige IBG-lening aanvragen en het in gedeeltes terug betalen.
4500 euro is een hoop geld, maar als je een opleiding doet is er goede kans dat je ook een goed salaris zult gaan verdienen. Misschien geen vetpot, maar ook geen bijstandsniveau. Dus om nou te stellen dat je screwed for life bent lijkt me overdreven, ook al kan het nu wel zo voelen.
En dat zij hun geld willen lijkt me ook niet meer dan redelijk. Jij hebt immers schade veroorzaakt, waarom zou een ander daarvoor moeten opdraaien?
Deeltijd werken en deeltijd studeren is misschien ook een optie, hoewel je dan wel een hoop voordeeltjes misloopt die je als voltijd student hebt.
Dus het lijkt me inderdaad raadzaam om contact op te nemen met die verzekeraar, en een uitstel en/of afbetalingsregeling op papier te zetten samen. Aangezien ze je al een paar keer uitstel hebben gegeven is het nu de tijd om te handelen, want op een gegeven moment zal bij hun ook de maat vol zijn. Dan is de enige optie nog je studie tijdelijk stoppen en werken tot je het hebt betaald, maar dat is natuurlijk niet de meest prettige manier.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 16:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De straf die je hebt gehad is door de maatschappij aan je opgelegd, min of meer ter vergelding voor je daad. Deze vergoedt echter niet de schade die het slachtoffer geleden heeft. Inderdaad ben je aansprakelijk voor deze schade (op basis van onrechtmatige daad). Het slachtoffer (of eigenlijk zijn verzekering) kan deze schade via een civiele procedure op je verhalen.

Omdat je kennelijk al strafrechtelijk veroordeeld bent voor je daad staat je aansprakelijkheid vast. Je kunt eventueel nog wel de omvang van de claim betwisten. Dat zal niet meevallen als die 4468 euro onderbouwd wordt met doktersrekeningen en ook schade door gemist salaris en dergelijke zal je worden aangerekend. Alleen als het om schade gaat die echt te ver gezocht is maak je een kans.

Vermoedelijk geeft de brief aan hoe het bedrag is opgebouwd.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

De jaarlijkse brieven zijn kennelijk alleen om te voorkomen dat de vordering verjaart. Het lijkt er op dat de verzekeraar er geen problemen van maakt te wachten tot je wel inkomen hebt.

€ 4.500,-- is wel veel geld als je het van je studiefinanciering moet betalen, maar als je begint met werken (en niet direct extra kosten gaat maken als een auto en een eigen huis) dan is het redelijk snel af te betalen.

Quote:
en moest ik het slachtoffer 1000 euro betalen. ( Er werd veel meer ge-eist, ik meen rond de 4000 euro )

Wat werd er precies geeist? Waarom werd het overige afgewezen? Werd dit afgewezen, of werd dit doorverwezen?
Als de strafrechter al een oordeel heeft gedaan over schadeposten die nu weer gevorderd worden, dan kan dat niet.
Mike1985

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb het uitgerekend kan ze maximaal 30 euro per maand betalen nu... heus gaan ze daarmee akkoord.
Deeltijd opleiding vind ik gewoon niet de moeite waard, nog nooit gevonden.
En als ik door hun moet stoppen met mijn studie, maak ik mezelf wel meteen van kant, dat is het mij niet waard. Eer dak dan ben afgestudeerd ben ik 30 ofzo...
Kenk werken tot mijn 80ste dalijk >_>
Lieke V

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker zwakke instelling.
Lekker makkelijk he, de schuld op een ander af schuiven, terwijl je dit zelf hebt veroorzaakt. Als er iemand je leven verknald ben je er nog altijd zelf bij, en in dit geval kun je jezelf toch echt als verantwoordelijke aanwijzen. Bovendien had je al eerder kunnen bedenken dat je dit zou moeten betalen, ze hebben er tenslotte al eerder om gevraagd.

Er worden hier allerlei opties genoemd en je gaat er niet op in.
Ten eerste kun je contact opnemen met de verzekering, vraag hun of je uitstel kan krijgen tot na je studie, dat je ze zo snel mogelijk afbetaald als je een baan hebt.
Maar je kunt ook gaan lenen van de IBG groep en daarmee elke maand een deel aflossen.
Eerst kijken naar de oplossingen en daarna pas zielig gaan doen!
Mike1985

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uitstel geven ze me niet...

En wat nou mijn schuld. Die vuile hond wilde me slaan, ik sloeg eerder. Klaar, dat die rechten shit nou zo krom is ken ik niks aan veranderen. In amerika had ik nergens last van gehad waarschijnlijk, want daar is het gewoon zelfverdediging.

En al die opties heb ik intussen al gehad, ze geven me helemaal geen ene reet behalve dreigementen met een deurwaarder, en voorlopig ben ik nu de lul voor 50 euro per maand, kijken hoe ik mijn fekking schoolgeld nou weer gaat betalen.

Verdere oplossingen zijn er gewoon niet, bijbaantje verziek ik me studie door. Zie het continue gebeuren met degene in de klas die het wel doen. Cijfers van beneden de 4, omdat ze gewoon geen tijd hebben...

Wat moet ik dan mijn studie verzieken, om een ruzie van 4 jaar terug. Nou ze krijgen nu hun geld en ik hoop echt dat ze erin stikken... en ik ga nu uitvogelen hoe ik schoolgeld, schoolboeken en andere gerij en mijn vreten ga betalen.

Heerlijk maatschappij waar we in leven... Als je volgens hun 1 fout maakt, ben je dus echt gewoon de lul.

PS En nee ik wist niet dat ik moest betalen, zo'n prodeo advocaten loser of hoe het ook mag weten. Vertelde mij dat ie dit wel vaker had gezien, en dat ik mijn schuld al heb betaald aan het slachtoffer, en dat ik die verzekering wel kon vergeten.

Hoor hier pas voor het eerst dat ik er niet onder uit kan komen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eh Mike .... ik werk 40 uur per week en doe bijna het full time studietempo, dus het combineren van een zaterdagbaantje met je studie moet jou ook wel kunnen lukken denk ik zo.

Verder: kunnen je ouders het geld niet voorschieten? Dan kun je hun na je studie (of d.m.v. de inkomsten uit je bijbaan) afbetalen. Zou ook een optie zijn.

In Amerika was je trouwens zeer waarschijnlijk voor een veeeeeeel hoger bedrag aangeslagen door de verzekeraar en het slachtoffer.

Succes!
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 02 mrt 2006 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Schelden en jeremieren doen we hier dus mooi niet.

Ga maar ergens anders lopen zeuren.

Slotje.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds