Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bezwaar tegen rapport keuringsarts
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Danny Visser



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 19:58    Onderwerp: Bezwaar tegen rapport keuringsarts Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste juristen/belangstellenden,

Ik zit sinds 1994 voor 50% in de WAO en sinds 1996 voor 80%-100% m.a.w. volledig arbeidsgeschikt voor bijna 10 jaar. In die tijd ben ik twee maal herbeoordeeld, met telkens hetzelfde resultaat.

De overheid heeft gemeent om de voorwaarden van de verzekering te moeten veranderen (naar mijn mening zowiezo al onrechtmatig) en dus ben ik nu, na nog niet zo heel lang geleden te zijn herbeoordeeld, voor de derde maal in 10 jaar opgeroepen voor DE herkeuring.

Ik zal u de meeste kwetsende en laatdunkende opmerkingen van de UWV verzekeringsarts en enkele van de keuringsartsen besparen, maar neemt u a.u.b van mij aan dat je laatste beetje zelfrespect ermee wordt getorpedeert. We zitten klem, hebben geen geld om een rechtsbijstands verzekering af te sluiten, kunnen geen advocaat betalen uit eigen zak en dus zijn we over geleverd aan welwillende medeburgers die ons van advies willen voorzien. Daarom deze vraag in de hoop dat u een antwoord kunt verstrekken waarmee ik verder kan.

Een van mijn kwalen waardoor ik arbeidsongeschikt ben is een Whiplash. Daarvoor wordt je opgeroepen bij een Neuroloog en een Psychiater. De Neuroloog verwelkomde mij met de opmerking; "In Polen kennen ze geen whiplash" waarmee deze man naar mijn idee zijn positie t.o.v. een Whiplash al duidelijk stelt. De Psychiater maakt er het volgende van; "In Frankrijk zijn in verhouding veel minder mensen met een whiplash dan in Nederland". Ook deze arts geeft daar al mee aan te zijn bevooroordeelt.

Dan gaan we over tot de keuring en komt er een rapport van de Psychiater op tafel die barst van de onwaarheden, verkeerde voorstelling van zaken en meer. Ik heb het UWV aangegeven dat ik bezwaar heb tegen dit rapport omdat het onjuistheden bevat etc. Dat tevens deze arts een voor-ingenomen standpunt heeft t.o.v. een Whiplash en dat een keuring door deze arts dus niet objectief zal kunnen zijn. Het antwoord van de verzekeringsarts van het UWV is dat ik GEEN bezwaar kan maken tegen dit rapport, maar alleen bezwaar kan maken tegen de totale herbeoordeling. Nu kan deze man wel zoveel roepen, maar is dit wel juist?

Als ik het absoluut niet eens met met de bevindingen zoals weer gegeven in de rapportage en bovendien de onjuistheden kan bewijzen d.m.v. documenten etc. dan zou ik tegen dit onderzoek toch bezwaar moeten kunnen maken?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, we zijn tandeloos tegen deze herkeuringen en hebben echt hard hulp nodig!

m.v.g.

Danny Visser
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 20:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, je kunt alleen bezwaar maken tegen een besluit, en dat rapport is waarschijnlijk nog geen besluit. In je bezwaar tegen het uiteindelijke besluit kun je natuurlijk aangeven dat je het niet eens bent met het rapport.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie ook:

Quote:
Ik ben herbeoordeeld (...) Er is niets veranderd aan mijn situatie, ik ben het dus niet eens met deze beslissing. Wat moet ik doen?

Een bezwaarschrift schrijven aan UWV. Van het UWV krijg je een brief waarin de beslissing staat opgeschreven. Bij die brief zit ook een brief waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe je bezwaar moet aantekenen. Dat moet altijd schriftelijk. Volg alle instructies die het UWV geeft op. Geef duidelijk de redenen aan waarom je vindt dat je volledig arbeidsongeschikt zou moeten blijven. Als je bent herbeoordeeld op basis van een nieuw arbeidsongeschiktheidscriterium dat veel strenger is dan het vorige criterium, dan is het argument 'er is niets veranderd in mijn situatie' zeer waarschijnlijk onvoldoende. Je kunt in het bezwaarschrift beschrijven wat je medische situatie is, en -als je functies geduid hebt gekregen - waarom je het niet eens bent met die functieduiding. Inzage in je dossier kan inzicht verschaffen in de argumenten van de verzekeringsarts en de arbeidsdeskundige om je wel gedeeltelijk geschikt te verklaren. Als je ingaat op deze argumenten, kan dit het bezwaarschrift sterker maken. Maak altijd kopieën van wat je aan het UWV opstuurt. Dan weet je nog precies wat je hebt geschreven en als er iets fout gaat bij het UWV, heb je de gegevens nog.

Bron: http://www.waocafe.nl/


Quote:
Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met mijn herbeoordeling?

De strengere eisen die per 1 oktober 2004 gelden voor de WAO, WAZ en Wajong staan vast. Maar het kan natuurlijk zijn dat u het niet eens bent met de beslissing die we na uw herbeoordeling nemen over uw uitkering. U kunt dan uiteraard bezwaar maken. In de brief die u van ons krijgt met de beslissing over uw uitkering, staat precies hoe u een
bezwaarschrift kunt indienen (...).

Bron: http://www.uwv.nl/images/meestgestelde_vragen_tcm4-2518.pdf


Danny Visser schreef:

Quote:
We zitten klem, hebben geen geld om een rechtsbijstands verzekering af te sluiten, kunnen geen advocaat betalen uit eigen zak en dus zijn we over geleverd aan welwillende medeburgers die ons van advies willen voorzien.


Er zijn echter (naast dit forum) vele mogelijkheden. U kunt wellicht gebruik maken van de diensten van sociaalraadslieden, gesubsidieerde rechtsbijstand enzovoort. Succes.

Zie ook: http://www.rechtshulp.nl/ http://www.sociaalraadslieden.nl/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Danny Visser



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor de reacties. Hier kan ik in ieder geval weer verder mee.

Wat denken de jusristen hier in het algemeen over de kansen van het CORV die een gerechtelijke procedure heeft gestart tegen het UWV.

Hun uitgangspunt is dat het hier een verzekering betreft en dat de polis voorwaarden zijn verandert. Deze zijn echter ook van toepassing op de reeds bestaande gevallen.

Gelijke tred met het volgende voorbeeld: je sluit een all risk verzekering af voor je auto, je krijgt een aanrijding door eigen schuld. De schade aan je eigen voertuig wordt vergoed. Een maand later verandert de maatschappij de voorwaarden en moet je het geld weer inleveren.

M.v.g.

Danny Visser
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 22:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Danny Visser schreef:
Hartelijk dank voor de reacties. Hier kan ik in ieder geval weer verder mee.

Wat denken de jusristen hier in het algemeen over de kansen van het CORV die een gerechtelijke procedure heeft gestart tegen het UWV.

Hun uitgangspunt is dat het hier een verzekering betreft en dat de polis voorwaarden zijn verandert. Deze zijn echter ook van toepassing op de reeds bestaande gevallen.

Gelijke tred met het volgende voorbeeld: je sluit een all risk verzekering af voor je auto, je krijgt een aanrijding door eigen schuld. De schade aan je eigen voertuig wordt vergoed. Een maand later verandert de maatschappij de voorwaarden en moet je het geld weer inleveren.

De vergelijking gaat mank, want de WAO is geen private verzekering, waarbij op basis van polisvoorwaarden een voorwaardelijk recht op uitkering is afgesproken; het is een collectieve verzekering, waarvan derhalve het beleid vanuit de politiek gestuurd wordt. De rechter heeft maar heel weinig mogelijkheden om in te grijpen in die sturing, vanwege de beleidsvrijheid. CORV is in mijn optiek tegen windmolens aan het vechten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overige argumenten:

http://www.corv.nl/files/AR-M236_20051023_164414.pdf

reactie

http://www.kiwi-ict.nl/Corv/StandVanZaken/AR-M236_20051026_122554.pdf

Alle grond is geen ankergrond doch mogelijk vruchtbare argumenten te bespeuren. Echter mijn inziens niet afdoende om het beoogde doel te verwezenlijken indien zulks impliceert het stoppen van de herkeuringen en het bewerkstelligen van (algemene) schadevergoeding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 8:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens is het standpunt van het UWV niet geheel correct: een niet onbevooroordeeld rapport zou aangemerkt kunnen worden als onrechtmatig en op die basis zou je een (dure) procedure voor de civiele rechter kunnen beginnen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds