wateroverlast van buren
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: wateroverlast van buren Auteur: help BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2005 0:56
    —
Mijn nieuwe buurvrouw heeft d'r tuin zo'n 15 cm verhoogt.
Haar tuin is nu boven het spouwgat van het huis.
Als het regend staat mijn tuin blank.
Ik moet het dan echt met tientallen emmers afvoeren.
Nou hebben de buren naast haar er ook al last van, maar nog niet zo erg als bij mij.
Ik heb tegen haar gezegd dat dat zo echt niet kan, maar dan zegt ze dat ze daar niks aan kan doen.
Hoe nu verder????
Alvast bedankt,

#2:  Auteur: Arie BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2005 14:37
    —
Verhoog je eigen tuin 30 centimeter Very Happy

#3:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2005 15:21
    —
Quote:
5:39 BW:
De eigenaar van een erf mag niet in een mate of op een wijze die volgend artikel 162 van boek 6 onrechtmatig is, aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen door wijziging te brengen in de loop, hoeveelheid of hoedanigheid van over zijn erf stromend water of van het grondwater, dan wel door gebruik van water dat zich op zijn erf bevindt en in open gemeenschap staat met het water op eens anders erf.


De buurvrouw heeft de loop van het regenwater veranderd door het verhogen van de tuin, en hierdoor is duidelijk hinder ontstaan. Van de buurvrouw kan gevorderd worden dat zij haar tuin weer op de oude hoogte brengt, maar redelijker is om te vorderen dat zij zodanige maatregelen neemt dat jij geen last meer hebt van het water.

#4:  Auteur: help BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2005 19:00
    —
Bedankt voor je reactie,
Ik heb vandaag om 18.00 voor de tweede keer geprobeerd met haar te praten, ze zei dat mijn wateroverlast allemaal van de gemeente tuin aan de achterkant komt. Ik vroeg of ze mee wou kijken in mijn tuin, om te laten zien hoe het werkelijk loopt.
Toen dook ze snel de auto in en zei dat ze moest werken......en deed snel de autodeur dicht en reed weg.
wat kan ik nou het beste doen???
Ze wilt er gewoon niet met mij over praten.
Carin

#5:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2005 11:49
    —
Laat eerst eens bepalen door een derde hoe groot de hinder is. Enige hinder moeten wij dulden van onze buren. Het wordt een ander verhaal als die hinder onrechtmatig is. Wanneer dat zo is hangt af van de omstandigheden van het geval, maar in dit geval lijkt me de kans daarop aannemelijk.
Dit moet je echter wel aan de rechter voorleggen om maatregelen af te dwingen, als 'normale mensen overleg' echt niet mogelijk is. Een brief van een (rechtsbijstands?) advocaat wil soms ook wel eens helpen een dergelijk overleg een impuls te geven.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl