Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gevonden lichaamsdelen
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A.G. Ton



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 7:16    Onderwerp: Gevonden lichaamsdelen Reageer met quote Naar onder Naar boven

De laatste tijd verschijnen er allemaal delen van een lichaam rond Amsterdam. De vraag is nu of het allemaal bij 1 lichaam hoort, of dat het van verschillende lichamen is.

Persoonlijk denk (hoop) ik dat het wel van 1 lichaam komt, aangezien het iedere keer verschillende lichaamsdelen zijn.

(misschien een tip voor iemand van de recherche die op dit forum aanwezig is : Vanavond komt er onweer. Zet alle delen eens aan elkaar, verbind ze met staaldraad en sla even 2 bouten door de slaap. Embarassed Heej in de film werkt het ook Laughing )
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Heej in de film werkt het ook

Maar als het werkt, is er dan nog wel sprake van een moord?
Wink

Ik denk niet dat de complete "puzzel" gevonden zal worden. Hopelijk wel genoeg om te achterhalen wie het slachtoffer was, en zo misschien de dader(s) achterhalen.

Ik hoop dat uitkomt dat het een afrekening in het criminele circuit was. Het blijft natuurlijk een moord, maar in het criminele circuit is de kans vermoord te worden een beroepsrisico. Daar kan ik mij minder druk om maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
A.G. Ton



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

idd daar heb je gelijk in, als je crimineel bent krijg je als het goed is een hoger inkomsten die naar ratio is naar het risico van omlegging.

Een soort omleggingstoeslag Cool

De hoogte daarvan staat overigens in de Wet Omleggingstoeslag en Eindelevens uitkering. Voor degene die het op wil zoeken.
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mr. Green

Even serieus: afschuwelijk om zoiets tegen te komen .....

Maarre: als het minder "erg" is, zo'n moord door criminelen onderling, zijn de straffen dan ook lager? Is verkrachting voor een prostituee ook een soort beroepsrisico?

Moord blijft moord, toch?
_________________
Nait soez'n, moar doun!


Laatst aangepast door tikSimone op wo 22 jun 2005 10:49, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De hoogte daarvan staat overigens in de Wet Omleggingstoeslag en Eindelevens uitkering. Voor degene die het op wil zoeken.


En dan vraag je je af hoe "heb ik op internet gelezen"-verhalen ontstaan. Very Happy

"Ja, echt! Criminelen krijgen uitbetaald als ze slachtoffer worden van een afrekening. Ik heb het op het internet gelezen, en nog wel op rechtenforum.nl, dus het moet wel kloppen."
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Mr. Green

Even serieus: afschuwelijk om zoiets tegen te komen .....

Maarre: als het minder "erg" is, zo'n moord door criminelen onderling, zijn de straffen dan ook lager? Is verkrachting voor een prostituee ook een soort beroepsrisico?

Moord blijft moord, toch?


Nou ja, je kan dan makkelijker zeggen "eigen schuld", je schouders ophalen en doorgaan met leven... Voor de straf blijft moord moord, vind ik...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
A.G. Ton



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Mr. Green

Even serieus: afschuwelijk om zoiets tegen te komen .....

Maarre: als het minder "erg" is, zo'n moord door criminelen onderling, zijn de straffen dan ook lager? Is verkrachting voor een prostituee ook een soort beroepsrisico?

Moord blijft moord, toch?


Tja mijn gevoel zegt dat als jij als niet crimineel een crimineel iets aan doet omdat hij jou eerst iets aan doet dit gewoon pech is voor de echte crimineel ( snap je hem nog ).
In Suriname mag je een dief die nog op jouw erf loopt gewoon neerschieten, vindt ik een goed idee Smile

Maar goed moord blijft een verschrikkelijk iets. Overigens als 1 crimineel wordt omgelegd door een andere crimineel die opgepakt word voor deze moord is het 2 vliegen in 1 klap, maar er hoeft maar voor 1 iemand kosten gemaakt te worden. Ideaal
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Maarre: als het minder "erg" is, zo'n moord door criminelen onderling, zijn de straffen dan ook lager?


Moord is moord, maar de rechter kan bij de bepaling van de straf rekening bijvoorbeeld rekening houden met de maatschappelijke effecten van het misdrijf.
Een afrekening waarbij een lichaam ergens achteraf wordt gevonden, zal niet zo'n schok voor de maatschappij zijn. Ik kan mij voorstellen dat de straf lager zal zijn dan in een geval waarbij een slachtoffer van een roofmoord of een moord na verkrachting op dezelfde wijze wordt aangetroffen.
Een afrekening midden op de dag met automatische wapens voor het oog van tientallen passanten in een winkelcentrum zal echter op een andere waardering kunnen rekenen.

Quote:
Overigens als 1 crimineel wordt omgelegd door een andere crimineel die opgepakt word voor deze moord is het 2 vliegen in 1 klap, maar er hoeft maar voor 1 iemand kosten gemaakt te worden. Ideaal

Aan de andere kant wordt er weer een stuk politie-apparaat bezig gehouden door zo'n moord dat daardoor niet bezig is met het oprollen van de voor ons schadelijke activiteiten van de heren criminelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Prosecutie

Prosecutie

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 21:08    Onderwerp: Sjee Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verbazingwekkend hoe gemakkelijk enkele levens gewaardeerd worden, terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik denk altijd, het is iemands zoon of broer of dochter of zus die van het rechte pad af is geraakt en dood is. En het is nog maar de vraag of het een criminiele afrekening is. Een leven weggenomen door een ander, ongeacht wat hij heeft gedaan vind ik ziek en zou ik nooit voor in mijn handen klappen. Niemand vraagt erom om vermoord te worden. Ik zou graag zien dat de criminelen oprotten en een baan gaan zoeken, weet ik het, maar niet elkaar vermoorden zodat de maatschappij weer van een last verlost is. Zo ken ik nog wel een paar lasten: drugsverslaafden, zwervers, zullen we die ook elkaar laten afschieten of doodspuiten?

En dan nog iets: Zouden de lichaamsdelen bij elkaar horen??? Ja hallo, hoeveel rompen en armen en benen en hoofden drijven er in Nederland rond???
_________________
I am the master of my fate
I am the captain of my soul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: do 23 jun 2005 0:30    Onderwerp: Re: Sjee Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prosecutie schreef:
Zo ken ik nog wel een paar lasten: drugsverslaafden, zwervers, zullen we die ook elkaar laten afschieten of doodspuiten?


De uitzending van Stof van 8 juni jl. was interessant. De vraag was: "Waarom schieten we zwervers niet dood?"
De uitzending is uiteraard te bekijken via internet. (breedband) (smalband)
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.G. Ton



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: do 23 jun 2005 7:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste Prosecutie

Natuurlijk heb jij gelijk. Ook een crimineel is iemand zoon of dochter en als iemand word dood gemaakt zijn er lijkt mij wel in 8 van de 10 gevallen ouders die er zeer verdrietig om zijn.

Moord blijft verschrikkelijk. Ik denk alleen dat omdat het om een crimineel gaat we alleen de link leggen van : Deze persoon kan zijn criminele activiteiten niet meer uitvoeren, wat op dat moment zwaarder weegt in onze gedachten dan "er is iemand vermoord ".
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2005 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha! even vooraf: t is lang, lang geleden dat ik gepost heb. voorzichtig beginnen dus maar...
Sinds wanneer schuiven wij onze rechtsstaat aan de kant en gaan we lekker zelf rechter spelen? Lekker boeltje wordt 't dan.
Die lichaamsdelen... tja je reinste CSI natuurlijk. sensatie?! Confused
Overigens: we hebben t hier in principe natuurlijk over verdachte(n) en geen criminelen... praesumptio innocentiae mensen!
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds