Bama structuur
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Talen gesplitst in deelvakken? Bedoel je dan iets van Engels Literatuur en Engels Grammatica als vak? |
Neej Frans bestond uit gedeelte lezen en gedeelte luisteren. Het 1ste was voor vwo Frans I en het tweede noemden ze, juist ja Frans II. Voor de havo was het net omgedraaid. Dit geldt ook voor Duits. |
Ben toch wel erg blij dat ik alles nog volgens de oude stijl heb gedaan dan!!! |
Ja, want dan kon je het een niet meer met het ander compenseren zeker? Dat is wel balen! |
Ach ik was al proefkonijn met de Tweede Fase, ik ben van de eerste lichting van de BaMa, ik krijg als eerste nieuwe boeken op de EUR waarvan men benieuwd is ´of dat wel gaat lukken, maar dat merken we wel bij de tentamens´ aldus de docenten... ik ben het wel gewend ondertussen |
Ja, je hebt er idd mensen tussen die constant in de nieuwe methoden vallen.. |
Ja het grappige is ook dat een heel hoop van die nieuwe methodes uiteindelijk niet blijken te werken.. Als ik me niet vergis zijn gedeeltes uit de Tweede Fase na mij alweer veranderd.. Ben benieuwd wanneer er veranderingen met de BaMa-structuur gaan komen.. |
Bij mij precies hetzelfde verhaal... ik voel me als een soort van proefkonijn. Ik merk wel dat sommige dingen wel positief veranderen, zoals bij ons bijv. privaatrecht. Dat eerstejaarsvak hebben ze nu een stuk beter gemaakt, door betere lessen etc.
Liefs, Denise |
Ja, ik merk ook wel dat er dingen positief zijn veranderd. Maar je bent idd steeds het proefkonijn.. |
Ach zolang we op deze manier proefkonijn zijn en het geen scene uit Marathon Man wordt... Vind al die veranderingen in het onderwijs opzich wel goed hoor, komt vaak ten goede aan de leerling. |
Ja, veel dingen zijn ook wel goed hoor.
Maar het feit dat er zoveel aan het voortgezet onderwijs gesleuteld wordt.. |
Tja, lastig daar een mening over te geven als je geen vergelijkingsmateriaal hebt... Ik zie het verschil niet zo, eigenlijk... |
En wat vinden alle nieuwkomelingen van de BAMA?
Of is bij sommigen de BAMA toch nog goed of slecht uitgepakt....? |
Een reactie van een 'nieuwkomeling' dan maar
Als antwoord op de poll heb ik gekozen dat de BaMa wel een goed idee is, maar wel kinderziektes heeft. Het idee vind ik namelijk helemaal niet slecht, zeker als je internationaal wilt gaan studeren/werken is het erg handig dat titels e.d. gelijkgetrokken worden (al blijft het natuurlijk de vraag of de opleidingen in de diverse landen ook eenzelfde niveau hebben, wat dat betreft is het een beetje appels met peren vergelijken). En dat je in plaats van een P en daarna 3 jaar doctoraal eerst 3 jaar basis krijgt en dan een verdiepende master (in mijn geval van 2 jaar) vind ik wel goed. Na het eerste jaar wist ik echt nog niet welke richting ik op wilde, na 2/3 jaar wel en nu heb ik heel bewust gekozen voor de Master Sociaal Recht. Maar kinderziekten zijn er zeker ook! Ik ben van de 1e lichting BaMa's en dat gaf nogal eens organisatorische problemen in Utrecht. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij andere uni's zit, maar in Utrecht hebben ze het nieuwe systeem erg rigoreus ingevoerd, en als je dan 1000 eerstejaars hebt kun je natuurlijk op je vingers natellen dat dat problemen gaat geven. Een heel ambitieus tutorprogramma blijkt in de praktijk niet uitvoerbaar, overstappers van doctoraal naar BaMa blijken tegen gigantische problemen op te lopen, etc. Zelf heb ik er geen studievertraging oid van opgelopen, maar ik ken wel mensen bij wie dat wél het geval is en dat is natuurlijk zwaar balen! |
Ik vind de doorstroomregeling te streng. Bij sommige universiteiten moet je je bachelor hebben gehaald voordat je aan je master mag beginnen. De EUR hanteert bijv. een eis van minimaal 150 ECTS. Weet iemand of dit alleen van toepassing is voor studenten aan de EUR of worden studenten van een andere universiteit ook onder dit regime toegelaten? |
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd
Tijden zijn in GMT + 2 uur |
|