#31:  Auteur: MagdalenaBerichtGeplaatst: za 03 apr 2004 14:30
    —
Bama structuur
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

De BaMa is een goed idee voor het (nationale) universitair onderwijs
Ja, nu al fantastisch
5%
 5%  [ 4 ]
Ja, ookal heeft het nog kinderziektes
42%
 42%  [ 31 ]
Nee, ontzettend slecht idee
23%
 23%  [ 17 ]
Nee, maar het kan in de toekomst nog wel een goed idee blijken
28%
 28%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 73

BG schreef:
Lijkt erop dat dit is bedacht door dezelfde mensen die de Tweede Fase / Studiehuis hebben bedacht met dan vooral de talen die zijn gesplitst in deelvakken. Wat een heldere mensen waren dat... Twisted Evil


Talen gesplitst in deelvakken? Bedoel je dan iets van Engels Literatuur en Engels Grammatica als vak?

#32:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 1:19
    —
Neej Frans bestond uit gedeelte lezen en gedeelte luisteren. Het 1ste was voor vwo Frans I en het tweede noemden ze, juist ja Frans II. Voor de havo was het net omgedraaid. Dit geldt ook voor Duits.

#33:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 10:32
    —
Ben toch wel erg blij dat ik alles nog volgens de oude stijl heb gedaan dan!!!

#34:  Auteur: Magdalena BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 11:26
    —
Ja, want dan kon je het een niet meer met het ander compenseren zeker? Dat is wel balen!

#35:  Auteur: Skiwi BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 19:15
    —
Ach ik was al proefkonijn met de Tweede Fase, ik ben van de eerste lichting van de BaMa, ik krijg als eerste nieuwe boeken op de EUR waarvan men benieuwd is ´of dat wel gaat lukken, maar dat merken we wel bij de tentamens´ aldus de docenten... ik ben het wel gewend ondertussen Razz

#36:  Auteur: Magdalena BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 22:11
    —
Ja, je hebt er idd mensen tussen die constant in de nieuwe methoden vallen.. Confused

#37:  Auteur: Skiwi BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2004 8:26
    —
Ja het grappige is ook dat een heel hoop van die nieuwe methodes uiteindelijk niet blijken te werken.. Als ik me niet vergis zijn gedeeltes uit de Tweede Fase na mij alweer veranderd.. Ben benieuwd wanneer er veranderingen met de BaMa-structuur gaan komen..

#38:  Auteur: Denise BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2004 11:57
    —
Bij mij precies hetzelfde verhaal... ik voel me als een soort van proefkonijn. Ik merk wel dat sommige dingen wel positief veranderen, zoals bij ons bijv. privaatrecht. Dat eerstejaarsvak hebben ze nu een stuk beter gemaakt, door betere lessen etc.

Liefs,
Denise

#39:  Auteur: Magdalena BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2004 20:37
    —
Ja, ik merk ook wel dat er dingen positief zijn veranderd. Maar je bent idd steeds het proefkonijn..

#40:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2004 23:21
    —
Ach zolang we op deze manier proefkonijn zijn en het geen scene uit Marathon Man wordt... Vind al die veranderingen in het onderwijs opzich wel goed hoor, komt vaak ten goede aan de leerling.

#41:  Auteur: Magdalena BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 11:53
    —
Ja, veel dingen zijn ook wel goed hoor.

Maar het feit dat er zoveel aan het voortgezet onderwijs gesleuteld wordt..

#42:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 17:19
    —
Tja, lastig daar een mening over te geven als je geen vergelijkingsmateriaal hebt... Ik zie het verschil niet zo, eigenlijk...

#43:  Auteur: de Webmeester BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 15:57
    —
En wat vinden alle nieuwkomelingen van de BAMA? Anxious

Of is bij sommigen de BAMA toch nog goed of slecht uitgepakt....?

#44:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 16:23
    —
Een reactie van een 'nieuwkomeling' dan maar Wink

Als antwoord op de poll heb ik gekozen dat de BaMa wel een goed idee is, maar wel kinderziektes heeft.
Het idee vind ik namelijk helemaal niet slecht, zeker als je internationaal wilt gaan studeren/werken is het erg handig dat titels e.d. gelijkgetrokken worden (al blijft het natuurlijk de vraag of de opleidingen in de diverse landen ook eenzelfde niveau hebben, wat dat betreft is het een beetje appels met peren vergelijken). En dat je in plaats van een P en daarna 3 jaar doctoraal eerst 3 jaar basis krijgt en dan een verdiepende master (in mijn geval van 2 jaar) vind ik wel goed. Na het eerste jaar wist ik echt nog niet welke richting ik op wilde, na 2/3 jaar wel en nu heb ik heel bewust gekozen voor de Master Sociaal Recht.

Maar kinderziekten zijn er zeker ook! Ik ben van de 1e lichting BaMa's en dat gaf nogal eens organisatorische problemen in Utrecht. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij andere uni's zit, maar in Utrecht hebben ze het nieuwe systeem erg rigoreus ingevoerd, en als je dan 1000 eerstejaars hebt kun je natuurlijk op je vingers natellen dat dat problemen gaat geven. Een heel ambitieus tutorprogramma blijkt in de praktijk niet uitvoerbaar, overstappers van doctoraal naar BaMa blijken tegen gigantische problemen op te lopen, etc.
Zelf heb ik er geen studievertraging oid van opgelopen, maar ik ken wel mensen bij wie dat wél het geval is en dat is natuurlijk zwaar balen!

#45:  Auteur: Jimmy BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 13:18
    —
Ik vind de doorstroomregeling te streng. Bij sommige universiteiten moet je je bachelor hebben gehaald voordat je aan je master mag beginnen. De EUR hanteert bijv. een eis van minimaal 150 ECTS. Weet iemand of dit alleen van toepassing is voor studenten aan de EUR of worden studenten van een andere universiteit ook onder dit regime toegelaten?



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 4

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl