De universiteit aanmerken als "school"?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

#1: De universiteit aanmerken als "school"? Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 13:12
    —
Avish schreef:

Geschreven in dit topic
Wees niet getreurd, natuurlijk houdt de school rekening met het feit dat mensen samen gaan werken. Docent Khan zegt hierover het volgende:

Khan: ‘Maar een geslaagde fraudepoging kost wel veel tijd. Die tijd kunnen studenten beter besteden aan het maken van hun opdrachten, daar hebben ze ook nog wat aan.‘ Daarbij mogen studenten van hem best samenwerken. ‘Zolang ze zelf maar hun antwoord formuleren.‘

Bron: Mare (http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/27/0901.html)

Goh? Dus je mag 'best' samenwerken?

Hm... laat ik maar niks zeggen...

Quote aangepast voor de duidelijkheid

#2: Re: CODAS, samenwerking mag! Auteur: Avish BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 14:23
    —
StevenK schreef:
Avish schreef:
Wees niet getreurd, natuurlijk houdt de school

Hm... laat ik maar niks zeggen...


Voel je vrij om het wel te doen Wink

#3:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 14:42
    —
StevenK doelt erop dat je de universiteit als school betitelt, wat niet echt juist is, en ook nogal suf overkomt... StevenK, indien dit geen juiste interpretatie van jouw opmerking was, voel je vrij mij te corrigeren Smile

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 14:59
    —
Laten we het er maar op houden dat ik een archaïsch ideaalbeeld van het instituut 'universiteit' aanhang waarin voorrang wordt gegeven aan wetenschappelijke vorming boven beroepsonderwijs Smile en dat de opmerking van TS in ieder geval niet getuigt van enige sympathie voor dat ideaalbeeld.

#5:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 18:35
    —
Nee, ik ben er meer voor om het er inderdaad op te houden dat het gewoon nogal suf overkomt. Very Happy

#6:  Auteur: Avish BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 20:49
    —
Duch schreef:
Nee, ik ben er meer voor om het er inderdaad op te houden dat het gewoon nogal suf overkomt. Very Happy


Ik vind het nogal een kwalijke zaak, zoniet een prejudicie om het woord school van kant te maken door de universiteit geen leerschool te noemen. Overigens, soms zijn het de mensen die erop zitten die iets suf's uitstralen (niet sociaal, gesloten persoonlijkheid, getrouwd zijn boeken, etc.) Niet zozeer de universiteit in haar hoedanigheid in elk geval.

Bovendien staat in mijn synoniemenwoordenboek het woord universiteit als omschreven als wetenschappelijke leerschool, wat volgens grammaticale interpretatie best ruim mag geformuleerd worden als het woord school.

En tjsa, als dat niet interessant klinkt, mijdt dan vooral het woord school.. Smile Het is maar wat je ervan maakt.

#7:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 23:01
    —
Even terzijde: kan me goed voorstellen dat mensen die direct na de middelbare school doorstromen het instituut als "school" benoemen. Is OK toch? Het gaat er maar om wat er na de opleiding uitkomt.

Zullen we nu maar weer terug naar het eigenlijke topic?

#8:  Auteur: Avish BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 20:12
    —
tikSimone schreef:
Even terzijde: kan me goed voorstellen dat mensen die direct na de middelbare school doorstromen het instituut als "school" benoemen. Is OK toch? Het gaat er maar om wat er na de opleiding uitkomt.

Zullen we nu maar weer terug naar het eigenlijke topic?


Lijkt mij ook haha! En ik heb voor mijn rechtenstudie geen middelbare school gedaan, een HBO studie juist, maar dat terzijde.

Back to the topic!

#9:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 22:44
    —
Avish schreef:
een HBO studie juist, maar dat terzijde.

Dat doe je alleen maar om mij te zieken Sad9

#10:  Auteur: Avish BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 1:41
    —
Nee das echt zo, als het niet zo was had ik het niet gezegd. Maar ik vind het wel keigoed om hier zoveel studenten te zien die zeiken over de universiteit.

Want op teletop kan dat ook niet echt...

En over dat gedoe..zand erover? Smile

#11:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2005 11:30
    —
Ik moest nog even aan deze discussie terugdenken n.a.v. een bericht over deelname aan de werkgroepen voor een van de vakken die ik volg.

Je moet de antwoorden op de werkgroepvragen vooraf uploaden en je naam en examennummer daarbij vermelden. Wanneer je de werkgroepruimte binnen wilt moet je een print van je antwoord kunnen tonen.

Zo schools heb ik het zelfs op de middelbare school niet meegemaakt .... Confused

Ik begrijp wel dat men naar interactie tussen goed voorbereide studenten streeft, maar aan de andere kant: de werkgroepen zijn daar w.s. toch veel te groot voor (we kregen nu al een hint dat het de eerste keer waarschijnlijk niet gaat passen ......)

Werkt dat op andere universiteiten nou ook zo?? Bij ons is dat trouwens niet het geval met alle werkgroepen, hoor (hoewel ze vaak wel erg groot zijn) .... dit is wel een extreem voorbeeld.

#12:  Auteur: Ingeborg BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2005 13:27
    —
Bij ons moet je ook voor de werkgroep voorbereid zijn, zo niet, dan staat dat gelijk aan 'afwezig zijn'. Vaak is meer dan 3 keer afwezig uitsluiting van de rest van de curus, bij andere vakken mag je zelfs helemaal niet zonder toestemming vooaf een werkgroep missen. Het ligt wel heel erg aan de docent, de wat oudere docenten die ik heb (gehad) vinden het vaak onzin en erg schools (die aanwezigheidsplicht en 'huiswerkcontrole') en tillen er ook niet zo zwaar aan als je een keer niet voorbereid bent.

Het is trouwens niet zo (tenminste dat heb ik nog niet meegemaakt) dat je voor elke werkgroep ook verplicht de antwoorden moet inleveren, maar wel krijg je bijv. extra punten als je bepaalde opdrachten hebt gemaakt.

#13:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2005 15:38
    —
Brrr.. Ik moet er echt niet aan denken. Dat een docent of prof beweert dat je zonder een bepaald werkcollege een vak niet zou kunnen halen, daar kan ik nog inkomen. Voor mij was dat slechts een uitdaging om te bewijzen dat het wel mogelijk was.

Maar dat je echt moet bewijzen je huiswerk gemaakt te hebben en dat het nalaten daarvan kan leiden tot uitsluiting voor een vak vind ik echt van de zotte.



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl