Verenigingen en royement
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Verenigingen en royement Auteur: spook BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2005 17:45
    —
Hoi mensen,

Ik heb een vraagje waar ik niet zo 123 het antwoord op kan vinden. Een vriend van mij kwam gisteren naar mij toe en legde het volgende probleem voor:

Een man die hij kent is lid van een sportvereniging. De man is geroyeerd wegens interne problemen en "onverenigbaarheid van karakters" (slaande ruzie dus). Nu is hem tevens de toegang tot het sportcomplex ontzegt.
Alleen, wanneer de beste man nu voor wedstrijden die hij met zijn andere club waarvan hij inmiddels lid is, op het terrein van de vereniging moet spelen waar hij niet mag komen, zit hij met een probleem.

Kan iemand de toegang geweigerd worden op deze manier? Zelfs wanneer hij geen lid meer is en via een andere vereniging aanwezig wil zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Bjorn

#2:  Auteur: sephrenia BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2005 15:22
    —
Ik denk dat een vereniging hem wel toegang mag ontzeggen op eigen terrein, zover dit in de statuten van deze vereniging staat. (al weet ik dat niet zeker).
Wat wel kan is dat de wedstrijden die er worden georganiseerd ook van een sportbond is. Die sportbond kan weer andere regels hebben qua wel of niet weigeren van deelname aan wedstrijden. Zeker als het om een persoonlijke ruzie gaat. (ik neem aan dat het verbod niet door de rechter is opgelegd).
Dus misschien handig om te kijken of het overkoepelende orgaan, bepaalde regels heeft i.v.m. wedstrijden en competitie.

#3:  Auteur: spook BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 22:58
    —
Thanks Sephrenia! Ik zal er toch nog maar eens wat jurisprudentie op naslaan.

Grtz,
Bjorn



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl